معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

نقشه مجتمع چند منظوره

نقشه مجتمع چند منظوره

 

دانلود نقشه مجتمع چند منظوره شامل: پلان طبقات، پلان پارکینگ، نما در دو جهت، برش مقطع، سایت پلان

مساحت تقریبی سایت: 7900 متر مربع

در 15 طبقه + دو طبقه پارکینگ

شامل فضاهای اداری، آشپزخانه، تراس، استخر، فضاهای روباز، سالن های جلسات، اتاق کنفرانس، سرویس بهداشتی، انبار، اتاق های شستشو

بدون نقشه اندازه گذاری

 

 

نقشه مجتمع چند منظوره

 

طراحی معماری مجتمع، به علت رشد بسیار جمعیت و مهاجرت به شهرها، اهمیت بسیاری یافته است. مجتمع های مسکونی حل کننده مشکل مسکن در شهرها هستند، درعمل دارای نقص ها، کاستی ها و ناهنجاری های عدیده ای هستند. برخی از این مجتمع ها، با وجود اینکه از معضلات و چالش های موجود در شهرها می کاهند، اما خود نیز معضلات و تنگناهایی درون شهرها ایجاد کرده اند.
در طراحی مجتمع از نوع مجموعه مولکولی، در تمامی بناهای مولکولی، روشنایی و تهویه مطلوب امکان پذیر است. قابلیت انطباق و سازش آن ها با اندازه و اشکال مختلف سایت، نیز مطلوب است. فضاهای باز آن ها دارای یک کیفیت پوسته از است. مجموعه این بناها محصوریت کمی ایجاد می کنند. این تیپ از تمامی تیپ های ساختمانی روی هم رفته، نامناسب ترین نوع از جهت “فضاهای شهری” متمرکز و محصور است.
طراحی مجتمع با مجموعه های خطی، تراکم نسبتا زیادی را در خود جای می دهند. به علت وجود حداقل فاصله، بین نماهای بلند آن، دارای مشکلات و مضرات زیادی از لحاظ آلودگی صوتی، خصوصا در فضای باز هستند. این معایب در خانه های تک خانوار ردیفی تشدید می شود. زیرا احتمال اینکه همسایه ها از داخل منازل همدیگر را ببینند افزایش می یابد. در صورتی که آپارتمان ها در ساختمان های خطی به طور صحیحی طراحی شده باشند، این تیپ سودمند و با صرفه است. این تیپ در مقایسه با مجموعه های حول حیاط مرکزی دارای پویایی بیشتری است.
در طراحی مجتمع با تیپ حیاط مرکزی، تمامی مجموعه های حول حیاط مرکزی با فضاهای بازی که به وضوح مشخص شده اند و به منظور استفاده گروه خاصی می باشند، متمایز می شوند. طراحی این تیپ مجتمع ها، هنگامی که از حداکثر تراکم ممکن پرهیز شده باشد و حیاط ها به اندازه کافی بزرگ باشند، مجموعه های مسکونی بسیار مناسب و مطلوبی هستند. از نظر ایجاد روحیه همسایگی و کنترل شرایط اقلیمی نیز نسبت به سایر تیپ ها االویت دارند.

 

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

حجم فایل: 6.5 مگابایت

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

 

واژه ها: پلان مجتمع چند منظوره، پروژه مجتمع چند منظوره

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *