معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پروژه مجتمع مسکونی 5 شیت مختلف (طرح 5)

دانلود پروژه مسکونی 5 شیت مختلف (طرح 5)

دانلود پروژه مجتمع مسکونی 5 شیت مختلف (طرح 5)

 

 

عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید. یک معمار توانمند کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند.
اولین و شاید مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به لکه‌گذاری پلان و جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با هم متفاوت است.
روش لکه‌گذاری پلان در زمان طراحی نقشه ساختمان‌های شمالی تقریباً مشخص است. در این ساختمان‌ها همیشه فضای عمومی اصلی، یعنی پذیرایی و در بسیاری موارد آشپزخانه و گاهی هم نشیمن خصوصی، مشرف به حیاط طراحی می‌شود که از بهترین نور، یعنی نور جنوب برخوردار است. در انتهای زمین هم معمولاً فضاهای خصوصی ساختمان، یعنی اتاق‌خواب‌ها طراحی می‌شود. برای تأمین نور و تهویه طبیعی اتاق‌خواب‌ها، حتما باید یک نورگیر در انتهای ساختمان طراحی شود.

*****************************

 

دانلود نقشه مجتمع های مسکونی شامل پنج شیت کامل معماری (پلان، نما، برش، پرسپکتیو، سایت پلان) طراحی شده با اتوکد میباشد که بصورت یک واحده، دو واحده، دوبلکس همراه با تری دی طراحی گردیده است.

دانلود پروژه مجتمع مسکونی مناسب برای درس طراحی معماری 5

 

فرمت فایل: DWG – اتوکدی – قابل ویرایش

 

.

.

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

فایل سل

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *