معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پروژه مجتمع تجاری اداری

پروژه مجتمع تجاری اداری

 

فضاهای تجاری، مکان‌هایی هستند که در آن‌ها کالاهای مختلف از جمله: پوشاک، طلا و جواهر، وسایل الکتریکی و… به فروش می‌رود. که معمولا با توجه به کاربری و رفتارهایی که در آن مجتمع قرار است اتفاق بیفتد، طراحی می‌شوند.

 

عناصر مهم در طراحی مجتمع تجاری چیست؟

کف‌سازی اصولی
دیوارها، ستون‌ها و نما
مبلمان
عناصر تزئینی
نورپردازی مناسب

کف سازی اصولی

یکی از مهم‌ترین عناصر در هر فضایی با هر کاربری، کف سازی آن فضاست. در فضاهای تجاری به علت رفت‌ و‌ آمد زیادی که وجود دارد، باید از مصالح سخت با مقاومت بالا و با ابعاد بزرگ، استفاده شود.

به کار بردن رنگ‌های روشن یا تیره در کف سازی فضای تجاری هر کدام معایب و مزایای خود را دارد. به عنوان مثال: کف سازی با رنگ سفید، فضای تجاری را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد اما هر لکه‌ای را به وضوح نشان می‌دهد. و خوب کف سازی با رنگ تیره این مزیت را دارد که کثیفی در آن کم‌تر دیده می‌شود.

انواع فضاها در مجتمع تجاری اداری

ارتباطات داخلی: طبق ضوابط طراحی مجتمع تجاری اداری منظور از ارتباطات داخلی سیرکولاسیون عمودی و افقی فضا شامل باکس های پله، راهرو ها، آسانسور، رمپ ها و … می باشد که طبقات را به یکدیگر متصل می کند. عرض راهرو ها، موقعیت پله و آسانسور و تعداد آن ها، طبق ضوابط طراحی مجتمع تجاری تفریحی، به ظرفیت مجتمع، تراکم منطقه و ترافیک خیابان های اطراف دارد. در طراحی سیرکولاسیون های افقی باید نهایت دقت را داشته باشید که مسیر ها به گونه ای طراحی شوند تا افراد زمان بیشتری در هر طبقه گذرانده و به همه مغازه ها دید داشته باشند.

 

نقشه های مجتمع اداری تجاری 12 طبقه ای

 

جزئیات پروژه:

3 طبقه زیر زمین

طبقه همکف

8 طبقه بالای همکف

در کل 12 طبقه

………………………….

شامل:

پلان های مبلمان، پلان های اندازه گذاری، نمای شمالی، نمای جنوبی، نمای شرقی، نمای غربی، مقطع a-a و مقطع b-b ,فهرست نقشه ها، ضخامت قلم ها

 

…………………………

دانلود پروژه مجتمع تجاری اداری

فرمت فایل: DWG -فایل اتوکدی – قابل ویرایش

حجم فایل: 2.73 مگابایت

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *