دانلود نقشه های مجتمع اداری
دانلود نقشه های مجتمع اداری
نقشه های مجتمع اداری شامل: پلان های طبقات، مقطع طولی و عرضی
10 طبقه روی زمین
مساحت تقریبی سایت: 8130 متر مربع
بدون اندازه گذاری
شامل فضاهای: دفاتر اداری، سالن جلسات، سالن اجتماعات، سالن کنفرانس، تجهیزات امنیتی، ماشین آلات، پارکینگ، نگهبانی، کارگاه تعمیر و نگهداری، نظارت و مانیتورینگ، مرکز ارتباطات، بایگانی، اتاق فتوکپی، اتاق های رختکن، رستوران، سالن ناهار خوری، آشپزخانه، سردخانه، استراحت گاه، سرویس های بهداشتی و …
……………..
.
طراحی مجتمع اداری ملزم به اصول و ضوابطی است که باید محل کار با هر فعالیت اداری را سازماندهی کند. نحوه سازماندهی یک مجتمع اداری در مواردی خلاصه می شود که اهداف اصول طراحی مجتمع اداری محسوب می شوند. فضاهای ضروری یک مجتمع اداری شامل: ساختار، طراحی نما ساختمان اداری، متریال های نما، طراحی نورپردازی نما، سیرکولاسیون، دفاتر، ویژگی های رفع نیازهای ارباب رجوع در فضا، و فناوری های نوین معماری می باشد. هر کدام از موارد بالا شامل تعریف های اختصاصی است که در هارمونی یک ساختمان اداری نقش عمده ای دارند. بویژه نوع کاربری اداری ساختمان هم به طراحی اختصاصی نیاز دارد. اینکه در ساختمان اداری شما قرار است یک یا چندین صنف مشغول به کار شوند.
ساختمان یک اداره بزرگ شامل فضاهای گوناگونی است:
۱) بخش های اداری دفاتر مجزا برای یک تا سه نفر به همراه کارگاههایی برای کارآموزان و دفاتر گروهی برای حداکثر ۲۰ نفر، بعضی ادارات کارگاههای مجزا را با بخش های گروهی یکی می کنند. در اداره ای با پلان باز به جز یک بخش منشی گری مجزا، بقیه مکانها برای کار فردی و گروهی چند منظوره اختصاص می یابد.
۲) قسمت های انبار اسناد برای نگهداری پرونده ها، طرح ها، میکروفیلم و وسایل الکترونیکی، لوازم بایگانی و ثبت، ثبت اسناد باز سازی و خرد کردن.
۳) بخش های خدمات اصلی اداری، دارای تجهیزات نوشتاری، تکثیر، چاپ، فتوکپی و کامپیوترهای شخصی
۴) قسمت پست خانه، نامه ها و محموله های پستی، کنترل ورود و خروج اجناس
۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی.
۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه.
۷) مکانهای اضافی و ضمیمه، احتمالاً برای تعلیم در زمینه استفاده از وسایل سمعی و بصری
۸) امکان نیاز به وجود یک قسمت برای ورود اتومبیل، جای پارک (به صورت زیر زمین) و بخش های تحویل.
۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی.
۱۰) خدمات اصلی شامل وجود مسائل خدمات فنی ، تهویه مطبوع، دستگاه تهویه، سیستم حرارتی، برق، سیستم آرمانی، پردازش اطلاعات، مرکز کامپیوتری، مخابرات و نظافت و مراقبت
سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند.
دانلود نقشه های مجتمع اداری
فرمت فایل: نقشه اتوکدی – DWG – قابل ویرایش
حجم فایل: 1 مگابایت