معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت تحلیل مدرسه بوزار

 

مدرسه بوزار در سال ۱۶۴۸ توسط نقاش دربار لویی چهاردهم، شارل لوبرول تأسیس شد. این مدرسه ابتدا به صورت آکادمی نقاشی و تندیس سازی به فعالیت پرداخت. در سال ۱۷۹۵ رشته معماری نیز به دو رشته قبلی (نقاشی و مجسمه سازی) اضافه شد و نام مدرسه به آکادمی هنرهای زیبا (به فرانسه، بوزار) تغییر یافت.
دو معمار ایرانی هوشنگ سیحون و ساعد سمیعی از مدرسه معماری بوزار فرانسه فارغ التحصیل شده اند. مدرسه بوزار با ظهور انقلاب صنعتی به شدت افت کرد چرا که اساتید این مدرسه در برابر جریان مدرنیته مخالفت نمودند. این مدرسه در سال ۱۹۵۰ با ایجاد تحولاتی در ساختار آموزشی مدرسه توسط لویی کان و رابرت ونتوری دو معمار برجسته و نام آشنای اواخر دوران مدرن مجددا پا گرفت و ترقی نمود.

هوشنگ سیحون پدر معماری مدرن ایران در ۳۱ مرداد ۱۲۹۹ خورشیدی در تهران و در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. پدر بزرگ او میرزا عبدالله فراهانی مشهور به پدر موسیقی سنتی ایران و بنیانگذار این نوع موسیقی بود. سیحون پس از پایان تحصیل معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به دعوت آندره گدار رییس اداره باستان‌شناسی وقت ایران برای ادامه تحصیل راهی پاریس شد و در دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس بوزار در حدود ۳ سال تحت تعلیم اوتلو زاوارونی به تکمیل دانش معماری خود پرداخت و در ۱۹۴۹ میلادی موفق به دریافت درجه دکتری هنر شد.

فهرست پاورپوینت:

معرفی مدرسه
تاریخچه
ویژگیهای بوزار
5 نظم معماري كلاسيک
بررسی عملکرد پروژه ها
دوره های مدرسه بوزار
هوشنگ سيحون
ضعف بارز بوزار
اسکیس های بوزار

 

 

دانلود پاورپوینت تحلیل مدرسه بوزار

صفحات: 25 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT – قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo