معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت لویی کان

دانلود پاورپوینت لویی کان

 

 

 

لویی کان در روسیه متولد شد در سال ۱۹۰۵ با خانواده اش به آمریکا مهاجرت می کند . در بوزار تحصیل می کند و بین سالهای ۵۷- ۱۹۴۷ در دانشگاه ییل تدریس می نماید. از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۱ به روم می رود و روی معماری روم تحقیق می کند و از سال ۶۱-۱۹۵۷ شروع به تدریس در دانشگاه پنسیلوانیا می کند. زمان اجرای اولین ساختمان های کان به سال ۱۹۲۵ بر می گردد ولی تا اواسط دهه ۵۰ با اجرای چند اثر توجه آمریکا و جهان را به خود جلب می کند.

آزمایشگاه‏ها به منظور عملیات پژوهشی به صورت گروهی در کنار هم قرار دارند و اتاق‏های کوچک مطالعه برای انجام عملیات مجزا سازی و تجزیه‏های فردی در این مجموعه واقع شده است کلیه‏ی فضاها توسط راه‏پله‏ها و راهروها به یک دیگر متصل شده‏ اند.

تماس با محیط خارج به وسیله حیاطهای مرکزی نیز فراهم شده که کان درباره آنها میگوید «نام حیاط ها از نوع نور مورد نظر گرفته شد، که من تناسب آنها، آرایش آنها وانعکاس برکف و یا بر سطح آب آنها را مد نظر قرار دادم» برای یکنواخت کردن نور روز درختهای نارون ظریفی در امتداد داربست های سیمی در داخل حیاط کاشته شدند. عموما در موزه روشنایی الکتریکی با نور روز بخوبی با یکدیگر در آمیخته، نقاط آثار برجسته را بدون ایجاد مزاحمت مشخص می نمایند وکل روشنایی محیط داخلی موزه هنری کیمبل با درجات جذابیت، مطبوع بوده و بدون تغییر ناگهانی می باشد.

کارهای معماری لویی کان از طریق پنج اصل ثابت، قابل تشخیص است.

احساس ترکیب در کل بنا
استفاده از مواد و مصالح ساختمانی، متناسب با طبیعت آنها
احساس فضای معماری به عنوان هدف اصلی
اهمیت نور به منزله بخشی از طرح
تناسب ها و ارتباط های معمارانه

 

پاورپوینتی کامل و جامع

دانلود پاورپوینت لویی کان

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT – قابل ویرایش

صفحات:  72 اسلاید

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *