معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پایان نامه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه + نقشه ها

پروژه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه + مطالعات

پایان نامه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه + نقشه ها

 

 

 

پایان نامه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه همراه با مطالعات که به دو صورت pdf و word می باشد و نقشه ها شامل: 4 پلان از طبقات و بام، 4 نما، 2 مقطع به صورت اتوکدی، رندرهای نهایی که به صورت مکس ازحجم گرفته شده است. در این پروژه روند طراحی تا رسیدن به حجم و پلان مورد نظر نمایش داده شده است.

 

فهرست رساله:

 

بخش اول: شناخت

فصل اول: کلیات طرح

1-1-1- تعیین اهداف و برنامه كلی پروژه

1-1-2- ضرورت مطالعه و طراحی

1-1-3- روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی

فصل دوم: بررسی مفاهیم مرتبط با موضوع

2-1-1- كودک

2-1-1-1- اصول و قوانین رشد

2-1-1-2- توانایی های شناختی كودک

2-1-1-2-1- دوره تجسمی عملیات عینی (از 2 تا 12 سالگی)

2-1-1-2-2- نیم دوره عملیات منطقی عینی (7 تا 11 سالگی)

2-1-1-3- ابزارهای آموزشی

2-1-1-3-1-1- بازی

2-1-1-3-1-2- خصوصیات بازی

2-1-1-3-1-3- انواع بازی

2-1-1-3-1-4- بازی در سنین ابتدایی

2-1-1-4-1-5- انواع محوطه بازی

2-1-1-4-1-5-1- محوطه ی بازی های آزاد

2-1-1-4-1-5-2- محوطه بازی های دسته جمعی

2-1-2- انواع سازماندهی

2-1-2-1- سازماندهی مركزی

2-1-2—1-1- سیستم سازماندهی مركزی در مدارس

2-1-2-2- سازماندهی خطی

2-1-2-2-1- سیستم سازماندهی خطی در مدارس

2-1-2-2-1-3-سیستم خطی ساده

2-1-2-2-1-4- سیستم خطی شكسته

2-1-2-2-1-5- سیستم خطی منحنی

2-1-2-2-1-6- سیستم خطی با مسیرهای چندگانه

2-1-2-3- سازماندهی شعاعی

2-1-2-3-1- سیستم سازماندهی شعاعی در مدارس

2-1-2-3-1-1- سیستم شعاعی چرخ و فلكی

2-1-2-3-1-2- سیستم شعاعی متمركز

2-1-2-4- سازماندهی مجموعه ای یا گروهی

2-1-2-4-1- سیستم سازماندهی مجموعه ای در مدارس

2-1-3- نگاهی به آموزش و پرورش

2-1-3-1- اهمیت آموزش وپرورش

2-1-3-2- اهمیت دوران ابتدایی

2-1-3-3- فضای بازدر مدارس ابتدایی

2-1-3-4- عناصرمطلوب درحیاط مدرسه

2-1-3-5- تاریخچه آموزش پیش از دبستان در ایران

2-1-3-6- تاریخچه تحولات مدارس در ایران

2-1-3-6-1- آموزش و پرورش در دوره باستان

2-1-3-6-2- دوره تاریخی از صدر اسلام تا 250 هجری

2-1-3-6-3- دوره تجدید حیات و استقلال ایران (250 تا 656 هجری)

2-1-3-6-4- بررسی دوره معاصر (از اواسط قرن 19 تا حال حاضر)

2-1-3-7- تحولات آموزشی از اوایل قرن 13 (دوره قاجاره)

2-1-3-8- تحولات آموزشی در دوره پهلوی و گسترش مدارس مدرن

2-1-3-9- نقد و بررسی نظام های آموزشی

2-1-3-9-1- سیستم آموزش سنتی (معلم محور)

2-1-3-9-2- سیستم آموزشی رایج (موضوع محور)

2-1-3-9-3- سیستم آموزشی مدرن (شاگرد محور)

2-1-3-10- مقایسه دو سیستم آموزشی، سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزشی مدرن

2-1-3-11- بررسی نظام آموزش و پرورش دوره ابتدایی و تحلیل آن

2-1-3-11-1- سابقه مختصر دوره ابتدایی در ایران

2-1-3-11-2- اهداف و برنامه های درسی دوره ابتدایی

2-1-3-11-3- اهداف برنامه های آموزش ابتدایی در دوره شش ساله ابتدایی

2-1-3-11-4- مرروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال 1376

2-1-3-11-5- آشنایی با دوره آموزش ابتدایی (امروز

2-1-3-11-5-1- اهداف آموزشی – پرورشی در دوره ابتدایی

2-1-3-11-5-2- آموزش و پرورش در آینده

2-1-3-11-5-3- نقش محیط كالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین

2-1-3-11-5-4- انتخاب شیوه آموزشی مناسب

2-1-3-11-5-5- اهداف آموزش و پرورش دبستان

فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه

3-1- نمونه های داخلی

3-1-1- مدارس قدیمی ایران

3-1-1-2- مدرسه غیاثیه خر گرد

3-1-1-3- مدرسه خان شیراز

3-1-1-4- مدرسه چهار باغ اصفهان

3-1-2- نمونه های خارجی

3-1-2-1- مدرسه نیو سیتی

3-1-2-2- آموزشی مدرسه لانگلی

فصل چهارم : بستر طرح
استان همدان

4-1- شهرستان تویسركان

4-1-1- موقعیت جغرافیایی

4-1-2- تقسیمات كشوری

4-1-3- دین و مذهب

4-1-4- اوضاع اقلیمی

4-1-5- بادهای شهرستان تویسرکان

4-1-6- وضعیت توپوگرافی و رودخانه ها

4-1-7- کوه های تویسرکان

4-1-8- آب

4-1-9- پوشش گیاهی

4-1-10- مكانیابی واحدهای آموزشی

4-1-10-1- جلوگیری از اتلاف حرارت

4-1-10-2- شرایط آسایش محیط آموزشی

4-1-10-2-1- نور

4-1-10-2-2- صوت

4-1-10-2-3- آب و هوا

4-1-11- تحلیل سایت

4-1-11-1- موقعیت سایت

4-1-11-2- تحلیل گرافیکی از سایت

4-1-11-3- ورودی و خروجی و معابر اصلی و فرعی سایت

4-1-11-4- کاربری های مجاور سایت

بخش دوم: برنامه ریزی و طراحی

فصل اول: بررسی ضوابط و استانداردها و برنامه فیزیکی طرح فضاهای واحد آموزشی

ظرفیت فضاهای واحد آموزشی

كلاس دروس نظری

– اتاق سمعی و بصری

– سالن چند منظوره

– كتابخانه

– فضاهای اداری

– 1-2-1- معیارهای ظرفیت

– برنامه ی فیزیکی

1-2-2- راهنمای طراحی

ایمنی در مقابل سوانح طبیعی

ایمنی در مقابل سوانح غیر طبیعی

1-2-3- استاندارها و ضوابط

1-2-3-1- آیین كار ایمنی درهای مدارس

1-2-3-2- آیین كار ایمنی پنجره های مدارس

1-2-3-4- آیین كار ایمنی كریدورها و راهروهای مدارس

1-2-3-5- ضوابط طراحی ایمنی پلكان

1-2-3-6- اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار)

1-2-3-7- اصول طراحی كلاس در مدارس ابتدایی

1-2-3-8- آئین كار اصول جانمایی، طراحی و بهداشتی در توالت، دستشویی و آبخوری مدارس

1-2-3-9- آیین كار اصول طراحی ایمنی فضای باز (محوطه) در مدارس

1-2-4- استانداردهای میز و صندلی مراكز آموزشی

1-2-5- ضوابط اقلیمی (تأثیر اقلیم بر معماری مدارس)

1-2-5-1- اقلیم سرد

1-2-5-2- اقلیم گرم و خشک

1-2-5-3- اقلیم بارانی

فصل دوم: مبانی نظری

2-2-1- تاثیر معماری بر یادگیری کودکان

2-2-2- کانسپت طرح

2-2-3- ایده های طرح

فصل سوم : سازه و تاسیسات

3-2-1- سازه معرفی ساختمان و انتخاب سیستم سازه ای برای ساختمان

3-2-2- سیستم جمع آوری آبهای زائد

3-2-3- تأسیسات

فصل چهارم : فرآیند طراحی

2-4-1- روند طراحی

2-4-2- رندرهای نهایی

2-4-3- نقشه ها

منابع

 

 

دانلود پروژه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه (پایان نامه)

صفحات: 170 صفحه

فرمت فایل: rar شامل Doc – PDF – DWG

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo