معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت آسیب شناسی خانه محمود بهشتی

پاورپوینت آسیب شناسی خانه محمود بهشتی

پاورپوینت آسیب شناسی خانه محمود بهشتی

 

 

 

آسیب شناسی بنا پروسه مطالعه عیوب بنا برای یافتن مشکلات بنا و روشهای برطرف نمودن آن است. برای مثال: بررسی دلایل پوسیدگی بنا، ارائه راهکاری برای پیشگیری از شکست عملکرد بنا و جلوگیری از آسیب‌هایی که شاید وجود داشته باشد، از جمله مواردی است که در زمینه این پروسه قرار می‌گیرد. آسیب شناسی که یک موضوع تخصصی از علوم ساختمانی محسوب می شود، با عنوان آسیب شناسی ساخت و ساز نیز مطرح می‌شود. در پروسه آسیب شناسی پروژه، با آنالیز وضعیت فیزیکی، موقعیت قرارگیری و نوع کاربرد بنا، روشی برای مشخص نمودن علت یا علل شکست بنا و اجرای تغییرات ساختاری و عملکردی، مشخص می شود.

در روند آسیب شناسی، مشکلات و نقوص بنا به یک یا گروهی از عوامل تقسیم می‌شوند.عواملی مانند مشکلات پوشش بنا مثل سقف، روکش و دیوارها، مشکلات سازه‌ای نظیر پیش تنیدگی سازه و امثال آن که هر یک توسط ایجاد اکیپ های تخصصی علت یابی و تعمیر می‌شوند.

عمر همه چیز محدود است اما با اجرای پروسه آسیب شناسی، بنا برای مدتی طولانی تر سلامت خود را حفظ می‌کنند. در اصفهان، تعداد بسیاری از پروژه‌های آسیب شناسی و مرمت بنا، برای نگهداری از آثار تاریخی در حال اجراست. البته این فرآیند فقط و فقط محدود به بناهای تاریخی نیست و ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری نیز گاهی نیازمند آسیب شناسی هستند.

 

فهرست پاورپوینت:

 

مطالعات اقلیمی در مورد شهر قزوین

شرایط اقلیمی و آسایش انسان

جهت استقرار ساختمان و تابش آفتاب

ویژگی های طراحی اقلیمی منطقه قزوین

موقعیت جغرافیایی شهر قزوین

مسائل کلی زمین شناسی

مطالعات اقتصادی

آیین مردم قزوین

ویژگی های جمعیتی

سابقه تاریخی شهر قزوین

معرفی بنا

آسیب شناسی

 

دانلود پاورپوینت آسیب شناسی خانه محمود بهشتی

صفحات: 94 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo