معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت مرمت خانه وزیری در کرمانشاه

پاورپوینت مرمت خانه وزیری در کرمانشاه

پاورپوینت مرمت خانه وزیری در کرمانشاه

 

پاورپوینت مرمت خانه وزیری در کرمانشاه

 

کرمانشاه در مرز غربی کشور و در همسایگی کردستان – همدان – ایلام- لرستان و کشور عراق قرار دارد شهر کرمانشاه در مرکز استان کرمانشاهان نقطه مهم و پر اوازه ای بوده است که بغداد را به ری و بسطام و خراسان و ماوراالنهرمتصل میکرده است. شهرکرمانشاه روزگاری بر سر راه معرف شاهی دردوران هخامنشیان و همچنین راه ابریشم بوده است این شهر در منطقه بین النهرین قرار داشته ونام اصلی شهر کرمانج به معنی شهر رعایا بوده است.
طی دوران مختلف دست خوش حوادث گوناگون شده که هر کدام به نوبه خود تحولات وتغییراتی را در شهر موجب گردیده است که نزدیک ترین آنها به لحاظ تاریخی هشت سال جنگ تحمیلی از جانب کشور عراق میباشد که تحولات عظیمی را در شهر کرمانشاه وسایر شهرستانهای استان موجب گردید.
هدف كلی این پروژه شناخت بناهای خصوصی و معماری این نوع بناها كه بطور كلی نشان دهنده فرهنگ و خصوصیات زندگی مردم آن شهر كه محل آن بنا می باشد در این پروژه سعی بر آن بوده است كه با شناخت این بنای مزبور كه در كرمانشاه واقع است فرهنگ زندگی مردم این شهر نیز شناخته شود و معماری این بنا حاكی از فرهنگ غنی و قدمت تاریخی این شهر می باشد. این بنا بطور كامل نیز خصوصی نبوده و تفاوت عمده آن با بناهای دیگر ( بناهای خصوصی) همین می باشد كه یك قسمت بنا ( سمت شرقی بنا) حالت حكومتی و پذیرفتن افراد ارباب رجوع را داشته و با كلیه قسمتهای ساختمان متفاوت بوده و با تمام قسمتهای ساختمان ارتباط ضعیفی دارد و این تفاوت به خاطر مقام وزارت صاحبخانه می باشد.
بنای مورد نظر ( خانه معتضدالدوله وزیری) متعلق به فردی به نام احمد خان معتضدالدوله واقع در دور میدان نواب ( وزیری سابق) می باشد این بنا كاملا خصوصی نبوده بلكه با توجه به مقام وزارت احمد خان معتضدالدوله به عنوان وزیر مالیه در كرمانشاه حالت حكومتی و ملاقات با وزیر مالیه نیز داشته است لذا این بنا دارای دو كاربری اداری و مسكونی بوده است.

 

فهرست پاورپوینت:

فصل اول
– مطالعه و شناخت
1. بررسی پیشینه و موقعیت تاریخی استان
2. بررسی مقابر در استان
3. مطالعه و شناخت
فصل دوم
1. معرفی بنا
2. معرفی بنا با نقشه
3. معرفی بنا با عکس
1.3 ورودی بنا
2.3 نما حیاط
3.3 تزیینات
4.3 انواع قوس
4. معرفی وضعییت موجود بنا از نظر مرمتی

 

دانلود پاورپوینت مرمت خانه وزیری در کرمانشاه

صفحات: 62 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo