معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت شهرستان قزوین

پاورپوینت شهرستان قزوین

 

 

شهرستان قزوین با مرکزیت شهر قزوین در فاصله 150 کیلومتری از مرکز کشور در محدوده شمال غرب ایران قرار دارد و بر اساس نقشه تقسیمات کشوری پنج بخش مرکزی، رودبار الموت، رودبار شهرستان، طارم سفلی و کوهین و هفت شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه، معلم کلایه، رازمیان، سیردان، کوهین در این شهرستان قرار گرفته است و شهرستان قزوین بیشتر از یک سوم مساحت 15 هزار و 805 کیلومتر مربعی استان یعنی 5 هزار و 693 کیلومتر مربع آن را به خود اختصاص داده است.

 

بر اساس سرشماری سال 1390 از مجموع جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری استان قزوین نزدیک به نیمی از آن یعنی 566 هزار نفر در شهرستان قزوین زندگی می کنند. بر اساس این سرشماری 464 هزارو 323 نفر از جمعیت شهرستان قزوین در مناطق شهری و 101 هزارو 913 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند. که از این تعداد 287009 مرد و 279764 نفر زن هستند.

فارسی زبان رایج در بین عموم اهالی قزوین است قزوینی ها، اصالتا فارسی زبان هستند. بعد از فارسی زبانهای ترکی و تاتی از زبانهای بومی قزوین می باشد و گویشوران بسیاری دارد و عمده روستاهای دشت قزوین ترک زبان هستند. از آنجا که این شهر بمانند شهرهای تهران و کرج یکی از شهرهای مهاجر پذیر است، برخی از ساکنان این شهر که به قزوین مهاجرت کرده اند به زبان های مختلفی از قبیل تاتی، مراغی، کردی، لری، ترکی و رمانلویی نیز سخن می‌گویند.

اقلیم شهر قزوین با آب و هوای سرد کوهستانی در بلندای ۱۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده است. مرتفع ترین نقطه استان قزوین، در قله شاه البرز با 4200 متر و سیاهلان با 4190 متر ارتفاع از سطح دریا در شهرستان قزوین قرار دارد و پست ترین نقطه استان هم در منطقه طارم سفلی و در کنار دریاچه سد سفید رود با ارتفاع 300 متر از سطح دریا در این شهرستان واقع شده است. همچنین پرآب ترین رودخانه استان یعنی شاهرود در منطقه الموت در شهرستان قزوین است و پرآب ترین چشمه آب استان یعنی وگل هم در این شهرستان قرار دارد.

 

 

فهرست پاورپوینت:

 

فصل اول

2ـ مشخصات عمومی استان قزوین

1ـ2ـ تقسیمات كشوری

3ـ معرفی اجمالی شهرستان قزوین

4ـ ویژگی‌های طبیعی شهرستان قزوین

1ـ4ـ زمین شناسی

2ـ4ـ توپوگرافی

3ـ4ـ هواشناسی و اقلیم

2ـ6 شناسایی روستاهای حوزه نفوذ روستای فیشان

3ـ6 تقسیمات سیاسی و اداری و راه ارتباطی حوزه نفوذ روستای فیشان

 

 

دانلود پاورپوینت شهرستان قزوین

صفحات: 43 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo