معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

زیباترین متروی جهان در مسکو !

زیباترین متروی جهان در مسکو ! 015

زیباترین متروی جهان در مسکو

 

مسکو: شهری با تاریخ غنی، فرهنگ پرآب و انبوه سورپریز‌ها

در نزدیکی ساحل های رودخانه مسکووا، مسکو به عنوان نمادی شاهانه از تاریخ غنی روسیه و فرهنگ پرآب می‌ایستد. به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر کشور، مسکو یک متروپلیس پرآب است که تاریخ قدیمی خود را با نوآوری های مدرن به طور سراسری تلفیق کرده و بازدیدکنندگان را با ترکیبی جذاب از عجایب معماری، موزه های جهانی و صحنه هنری و آشپزی پویا خود جذب می‌کند.

آسمان خط مسکو توسط گنبد های پیازی قرمز کرملین و نوارهای رنگارنگ کلیسای سنت بَسیل، هر دوی آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده اند، تشکیل شده است. کرملین، یک مجموعه قلعه ای در مرکز شهر، قرن هاست که به عنوان محل قدرت روسیه خدمت کرده و دارای کاخ های فرشته ای، کلیساها و موزه های دیدنی است. قدم زدن در میدان قرمز، کنار کرملین، کلیسای سنت بَسیل و موزه تاریخی ایالتی، سفری است به سراغ مسیر تاریخ روسیه.

صحنه فرهنگی شهر نیز به همان اندازه چشمگیر است، با موسسات معروف جهانی مانند تئاتر بلشوی، خانه باله و اپرای بلشوی که نمایش‌هایی را به نمایش می‌گذارد که شایستگی و احساسات بیان هنری روسی را نشان می‌دهند. گالری ترتیاکوف به عنوان یک موزه هنر روسی، اثرات گسترده ای از هنر روسی را ارائه می‌دهد، از جمله آثار هنرمندان معروفی مانند رپین، کاندینسکی و مالویچ، ارائه یک نگاه جامع به تحولات سنت های هنری روسیه.

 

ایستگاه‌ های بزرگ و جادار این سیستم مترو که با ذهنیت ستایش از دولت کمونیست حاکم وقت تاسیس شده بود، با مجسمه‌ های مرمری، دیوارهای موزائیک، شیشه‌ های رنگین مزین شده‌اند.

سال ۱۹۳۵، وقتی که متروی مسکو راه‌اندازی شد، این سیستم زیر زمینی تنها ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار مسافر را به مقصد می‌ رساند. در حال حاضر ، سیستم متروی مسکو دارای ۲۰۶ ایستگاه است و روزانه ۹ میلیون مسافر از آن استفاده می‌کنند. معماری ایستگاه‌ های متروی مسکو این روزها ترکیبی از تاریخ گذشته این کشور و معماری مدرن است.

 

 

 

زیباترین متروی جهان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

3 دیدگاه برای “زیباترین متروی جهان در مسکو !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *