معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت نشست پی و مقاوم سازی آن

پاورپوینت نشست پی و مقاوم سازی آن

پاورپوینت نشست پی و مقاوم سازی آن

 

یکی از مشکلاتی که احتمال دارد به دلایل مختلف در یک ساختمان اتفاق بیفتد،  نشست پی ساختمان است. نشست پی سازه در واقع همان حرکت خاک زیر ساختمان به سمت پایین است که باعث به بروز ترک در دیوارهای خارجی و داخلی سازه، آسیب درزی، فرو رفتن کف ساختمان و خمیده شدن سازه به یک جهت است.

نشست ساختمان یا نواحی اطراف آن با علائمی همراه است. البته برخی علائم نشست شاید با سایر مشکلات سازه ای مشترک باشد اما بطور کلی برخی از علائم اصلی نشست ساختمان می تواند زنگ خطری برای بررسی علل بروز این مشکل و انجام اقداماتی جهت رفع آن ها باشد.

فاصله ی دیوار و کف ساختمان: یکی از علائم اصلی نشست ساختمان، بروز شکاف بین بخش انتهایی دیوار و کف ساختمان است.

ترک های دایره ای اطراف میخ: یکی از علائم نشست ساختمان، بروز ترک بتن به شکل دایره ای در نواحی اطراف میخ های روی دیوار ساختمان است.

شکم دادگی کف ساختمان: از سایر علائم نشست پی سازه ظاهر شدن شکم دادگی در کف خانه است که این مسئله ناشی از تعبیه ی ستون های تکیه گاهی می باشد و یکی از نشانه های بارز نشست ساختمان است.
.
ترک های دیوارهای زیر زمین: نشست ساختمان که نوعی ضعف در فونداسیون محسوب می شود می تواند سبب بروز ترک در دیوارهای زیرزمین بشود. ورود آب به کف زیر زمین ساختمان سبب حرکت دیوارها و بوجود آمدن ترک های عمودی و افقی روی دیوارها و زیرزمین خانه می شود و علاوه بر این نشست پی ساختمان در برخی مواقع سبب ایجاد ترک در کنار درزها بویژه در ساختمان های بتنی می شود.

ترک های روی دیوار آجری و بلوکی: بوجود آمدن ترک در دیوار از اولین نشانه های نشست ساختمان است. ترک های ناشی از نشست ساختمان در دیوارهای آجری یا دیوارهایی که از بلوک ساخته شده اند، عموما به شکل مورب نمایان می شود. سازه هایی که دیوارهای آجری دارند عموما در اثر نشست ساختمان دچار ترک های افقی، عمودی و پله ای می شوند. حالت ظاهری ترک های ناشی از نشست پی ساختمان معنای مختلفی دارند. جهت ترک ها هرکدام اعلام کننده ی وجود مشکل خاصی در ساختمان هستند برای مثال ترک افقی به معنای این است که نیروی وارده از خاک زیر ساختمان به فونداسیون رو به بالاست یا ترک های عمودی نشان دهنده ی حرکت خاک زیر فونداسیون است و ترک های پله ای بدلیل نشست غیر یکنواخت ساختمان است که ناشی از وجود خاک ناپایدار زیر فونداسیون می باشد.

 

 

 

فهرست پاورپوینت:

آشنایی با پی و انواع آن
بررسی نشست پی و مقاوم سازی آن
مقدمه
نشست پی و اثرات آن بر سازه
علل ایجاد نشست در ساختمان
آشنایی کلی با بهسازی پی
روش های مقاوم سازی پی برای جلوگیری از نشست
تقویت و بهسازی خاک زیر پی
تقویت فونداسیون
روش های مقاوم سازی و بهسازی فونداسیون ها

 

 

دانلود پاورپوینت نشست پی و مقاوم سازی آن

صفحات: 28 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo