معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت مقاوم سازی لرزه ای سازه ها با ژاکت های فولادی

پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها با ژاکت های فولادی

پاورپوینت مقاوم سازی لرزه ای سازه ها با ژاکت های فولادی

 

 

 

استفاده از ژاکت فلزی روشی مناسب برای مقاوم سازی لرزه ای ساختمانهای بتنی است و ضمن افزایش مقاومت و انعطاف پذیری اعضای این نوع سازه ها، وزن قابل ملاحظه ای را نیز به ساختمان اضافه نمی نماید. در این سیستم ورق های فلزی در بخش آسیب پذیر ساختمان بر روی سطح بتنی عضو قرار گرفته و توسط بولت به عضو مربوطه متصل می‌گردد. مقاوم سازی با ژاکت فلزی، می تواند به صورت دورپیچ، نواری و یا موضعی باشد.

در مواردی که اتصال تیرها و ستونهای ساختمان بتنی، ضوابط شکل پذیری مانند فاصله بین خاموت ها رعایت نمی شود، ورق ها پیرامون تیر و ستون قرار گرفته و با جوشکاری به یکدیگر متصل می گردند. این ورق ها می بایست با بولت به تیرها و ستونها متصل شوند تا بتوانند لنگرهای خمشی و نیروهای برشی ایجاد شده در اتصال را تحمل کنند. ورق های فلزی با ایجاد محصور شدگی در محل اتصال تیرها و ستونها، خرد شدگی بتن را به تاخیر انداخته و باعث افزایش مقاومت فشاری آن نیز می شوند.

جهت تقویت ستون های ضعیف سازه، که فاقد آرماتورهای عرضی و یا طولی کافی می باشند، استفاده از ژاکت فلزی رایج است. به این منظور نیز مشابه قبل ورق های فلزی در اطراف ستون قرار گرفته و توسط بولت به ستون متصل می شوند. این ورق ها در بالا و پایین ستون باید به نحو مناسبی به تیرها و فونداسیون متصل شوند. استفاده از ژاکت فلزی برای مقاوم سازی ستون ها ضمن افزایش مقاومت برشی و خمشی ستون با ایجاد تنش محصورشدگی، مقاومت فشاری بتن را نیز افزایش داده و همچنین از کمانش آرماتورهای طولی جلوگیری می کند. در مواردی که هدف مقاوم سازی تنها افزایش مقاومت برشی تیر و یا جبران کمبود خاموت در ستون ها برای جلوگیری از کمانش آرماتورهای طولی باشد به جای ورق فلزی می توان از نوارهای فلزی پیرامونی استفاده کرد.

 

فهرست پاورپوینت:

مقدمه

ستون ها و پایه ها

تیرها

 

 

دانلود پاورپوینت مقاوم سازی لرزه ای سازه ها با ژاکت های فولادی

صفحات: 65 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT  – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo