معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت معماری خانه روکو

پاورپوینت معماری خانه روکو

 

مجتمع مسکونی Rokko  شامل سه فاز مجزا  است و یکی از مهمترین آثار “تادائو آندو” در جهت تعامل ساختمان ها با طبیعت پیرامون است. ساختمان های روکو1 و روکو2 در دامنه کوهی با شیب ۶۰ درجه مستقر شده استو در مقطع از شیب زمین استفاده کرده و بین آنها در حدود ۱۵۰۰ متر مربع فضای سبز پوشیده شده است.

روکو1 شامل ۲۰ واحد مسکونی است و تمامی ساختمان با مکعب هایی به ابعاد ۷/۵ * ۷/۵ متر ساخته شده، اما تنوع واحدها در اثر ساختار نامتقارن طرح و توپوگرافی نامنظم سایت به وجود آمده است. نحوه قرارگیری ارتباط عمودی اصلی پروژه در شکاف میان واحدها علاوه بر تقسیم کردن پله ها به دو بخش اصلی و اختصاص فضای نیمه عمومی در قلب پروژه سبب شده تا دسترسی واحدها از یکدیگر مستقل بوده و تراس هایی با چشم اندازها و ابعاد متفاوتی حاصل آید. لازم به ذکراست که درها و بازشوهای هر واحد به سبک بازشوهای سنتی ژاپنی بوده و این بازشوها در پلان ها با خطی باریک نمایش داده شده است. ساختار بتنی بلوک ها سبب شده است تا در انتهای بافت مسکونی با فرم و رنگ خاص معماری سنتی ژاپن، ساختمان های روکو جزئی از کوهستان محسوب شود.

بعدها مجتمع مسکونی روکو نیز با همین سیما در کنار روکو1 (با زیر بنایی معادل ۴ برابر روکو1) و مجتمع مسکونی روکو3 نیز بالاتر از این دو و با ساختاری متفاوت توسط معمار “آندو” طراحی و اجرا شد.

 

فهرست پاورپوینت:

 

خانه و معماری

معماری و اقلیم

معماری و فرهنگ

معماری و زیبایی

معرفی معمار

معرفی‌ مجموعه

روکو و اقلیم

روکو و فرهنگ

روکو و زیبایی

منابع

 

دانلود پاورپوینت معماری خانه روکو

صفحات: 35 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo