معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت بررسی معماری روم

پاورپوینت بررسی معماری روم

 

معماری رومی در جمهوری روم و حتی بیشتر از آن در زمان امپراتوری، زمانی که اکثر ساختمان های بازمانده ساخته شدند، شکوفا شد. برای ساخت بناهایی که اغلب مستحکم و از مهندسی خوبی برخوردار بودند، از مواد جدید به ویژه بتن رومی و تکنولوژی های جدیدتر همچون طاق و گنبد استفاده شد. اغلب آنها همچنان باقی مانده است، که گاهی اوقات کامل است و حتی مورد استفاده هم قرار می گیرد.
معماری رومی از تأسیس جمهوری روم در سال 509 قبل از میلاد تا حدود قرن 4 میلادی را در بر می گیرد و پس از آن در طبقه بندی معماری باستان یا بیزانس قرار می گیرد. تقریبا هیچ اثر قابل توجهی که قدیمی تر از 100 سال پیش از میلاد باشد، باقی نمانده است و بسیاری از بزرگترین آثار بازمانده مربوط به امپراتوری پس از این تاریخ است. سبک معماری روم قرن ها همچنان بر ساختمان های امپراتوری سابق تأثیر می گذارد، و به سبک استفاده شده در اروپای غربی از حدود سال 1000 میلادی، معماری رومانسک گفته می شود تا این وابستگی را به اشکال اساسی رومی منعکس کند.

با وجود پیشرفت های فنی رومی ها، که ساختمان های آن ها را از ساختمان های یونانی متمایز می کرد، آنها چندان مایل نبودند که دستورات کلاسیک را در ساختمان های عمومی رسمی کنار بگذارند؛ حتی اگر این استفاده فقط جنبه تزئینی داشته باشد. با این وجود، آنها خیلی تحت تأثیر نگرانی های زیبایی شناختی یونان نبودند و با آزادی قابل توجهی با دستورات برخورد می کردند.

 

فهرست پاورپوینت:

 

معماری روم

پر شماری گونه های معماری

گستردگی حجمی بنا

فنون اولیه ساختمان

معماری روم باستان

بناهای تاریخی ایتالیا

کولوزیم Colosseum

کلیسای جامع فلورانس Florence Cathedral

فلورانس Firenze

موزه هنری پلازو دلی

کلیسای سانتا کروچه

برج کج پیزا Leaning Tower of Pisa

 

 

دانلود پاورپوینت معماری روم

صفحات: 56 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo