پاورپوینت مدیریت تشکیلات کارگاهی – مدیریت ریسک
پاورپوینت مدیریت تشکیلات کارگاهی – مدیریت ریسک
در مفهوم عادی، ریسک نتیجهی انجام دادن یا ندادن کاری در شرایط خاص می باشد که ممکن است باعث ضرر یا سود شود و به عنوان یک شانس یا ضرر شناخته می شود که ناشی از عوامل خارجی و داخلی است. ما می توانیم با انجام دادن بعضی از کارها احتمال ضرر را کاهش دهیم.
در لغت نامهی مالی، معنی ریسک تفاوت چندانی با توضیحاتی که بالا ذکر شد ندارد. در آنجا ریسک به معنای عدم اطمینان در مورد نتیجهی سرمایهگذاریهای انجام شده است. یعنی ممکن است به نتیجهای که انتظارش را داریم، نرسیم. در این گونه ریسکها احتمال از دست دادن بخشی از سرمایهگذاری و یا تمام آن وجود دارد. البته هر چقدر که ریسک بالاتر باشد، انتظار بازدهی بیشتر است.
منظور از عدم قطعیت، نداشتن اطمینان است. این واژه به شرایطی اشاره دارد که در آن نتیجه نامشخص می باشد و احتمالات مختلفی وجود دارد و این، به علت نداشتن اطلاعات کافی در مورد وضعیت فعلی است. به همین جهت، پیش بینی نتیجه و اتفاقاتی که در آینده احتمال دارد به وقوع بپیوندد، دشوار است. عدم قطعیت رو نمی توان اندازهگیری نمود.
فهرست پاورپوینت:
1. مقدمه
2. مفهوم عدم قطعیت و ریسک
3. عدم قطعیت در پروژه ها
4. ریشه های عدم قطعیت در پروژه ها (چارچوب شش “چه”).
5. بررسی منشأ ریسك در پروژه ها
6. مدیریت ریسک
7. طبقه بندی ریسک
8. روش های شناسایی ریسک
9. برنامه ریزی مدیریت ریسک
10. ارزیابی ریسک
11. پاسخ گویی به ریسک
12. منابع
دانلود پاورپوینت مدیریت ریسک، مدیریت تشکیلات کارگاهی
صفحات: 64 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش