معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پرسش و پاسخ های معماری و دکوراسیون داخلی، سری اول

پرسش و پاسخ های معماری و دکوراسیون داخلی ، سری اول

پرسش و پاسخ های معماری و دکوراسیون داخلی، سری اول

 

 

مزایا و معایب اجاق گازهای توکار و مبله چیست؟

مهمترین مزیت اجاق گازهای توکار، بهره گیری از فضا زیر گاز به عنوان یک یونیت مجزا و یک پارچه است که ضمن استفاده بهینه از این فضا رویه کابینت هم یک تکه خواهد شد اما عیب اصلی این نوع  اجاق گازها، چرب شدن  صفحه کابینت هنگام استفاده است به علاوه، احتمال این  وجود دارد که در مواردی که از ظروف بزرگ در روی گاز استفاده شود، شعله گاز به صفحه  مجاور اصابت کرده و تغییر رنگ یا خرابی در آن نقطه ایجاد کند.

تکنیک های جدیدی که میتوان آنها را در طراحی کابینت اعمال کرد نام ببرید و درباره  کاربرد هر یک توضیح دهید؟

استفاده از اکسوری ها در درون کابینت به صورت  کلی باعث سهولت در استفاده از کابینتها میشود مثلا” پنتری برای ایجاد سوپر مارکت 3 تکه جادار در آشپزخانه، ترموشن، مجیک ترنزوترنز 30رب برای استفاده بهینه از بخش های کنجی یا جک اوتنوش برای دسترسی راحت به کابینت های دیواری، تکنیک های جدید هستند که در صنعت کابینت سازی کاربرد دارند یکی دیگر از تازه های دکوراسیون در بخش کابینت، استفاده از میزهای شیشه ای زیبا و در عین حال قابل استفاده  که در ارتباط با کل فضا قرار دارد.

نورپردازی در آشپزخانه باید به چه صورت باشد؟

برای نور پردازی آشپزخانه باید نور آمبیان (عمومی) برای کل فضا استفاده شود از نور فیلایت یا نقطه ای نیز می توانید باری ایستگاه های کاری مختلف در آشپزخانه استفاده کنید؛ مثلا بالای ظرفشویی، داخل کابینت های درشیشه ای، زیر کابینت ها و ……..

تا چه حد می توان در طراحی آشپزخانه در مصرف برق صرفه جویی کرد؟

استفاده از نورهای لایت به عنوان نور عمومی، بهره گیری از نور تفکیکی (فیلایت) در ایستگاه های کاری مختلف، استفاده از لامپهای کم مصرف و نهایتا معمارای صحیح و ساخت آشپزخانه در محلی که از نور طبیعی بهترین استفاده را ببرد، باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد شما می توانید برای هر یک از لامپ ها و روشنایی های آشپزخانه، یک کلیه مجزا در نظر بگیرید تا مجبور نشوید به طور همزمان از چند منبع نوری استفاده ببرید.

بهترین ترکیب رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه چپ لطفا چند نوع ترکیب شرح دهید؟

در ترکیب رنگ ها ایجاد کنتراست و هارمونی بسیار مهم است. این کنتراست می تواند از طریق تضاد رنگی بین در با تاج، پاچراغی و پاخور صفحات کابینت با تضاد رنگی بین یونیت زمین و دیوار ایجاد شود همچنین می توان از تضاد رنگی بین کابینت با کاشی کف، دیوارها و سقف برای ایجاد کنتراست بکار گرفت برای اینکه رنگ های موجود در فضا با یکدیگر هماهنگی و هارمونی یابد بهتر است از رنگ های خنثی به عنوان دستگیره درها، صفحات روی کابینت، سینک و …. استفاده کرد.

پرسش و پاسخ های معماری و دکوراسیون داخلی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *