معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پلان اردوگاه تفریحی

پلان اردوگاه تفریحی

پلان اردوگاه تفریحی

 

پلان اردوگاه تفریحی

 

پلان اردوگاه تفریحی

اردوگــاه، محیط و محدوده ای است که برای اقـامت موقت گروهی از مردم به صورت دسته جمعی با حداقل امكانات در نظر گرفته میشود.

انواع طراحی يک اردوگاه:

1.طرح خطی

در بسیاری از مناطقی که فضای لازم جهت برقراری اردوگاهها، به اشكال دیگر وجود ندارد بخصوص در شهرها، در خیابانها و مسیرهای اصلی مناسب می باشد.
ازجمله ویژگی های طرح خطی آنست که در هیچ جای اردوگاه مرکز عمده ای که تراکم زا باشد وجود ندارد. درصورتیكه به شرایط اقلیمی (باد و نور خورشید و…) توجه شود، به لحاظ برخورداری صحیح و مناسب از نور کافی بهداشت اردوگاه مطلوبتر از سایر طرحها است.
فاصله چادر تا چادر 8 متر و فاصله میخ چادر تا لب جاده 2 متر باشد و جدول یا جویی وجود نداشته باشد.

2.طرح شطرنجی

متداول ترین طرح اردوگاهها تابحال طراحی شطرنجی یا ترکیبی ازخطی و شطرنجی بوده است. این طراحی در زمینهای مسطح و پهناور صورت میگیرد. خیابانهای اصلی که به صورت تقاطع شمالی، جنوبی، شرقی و غربی و یاجهت دیگری که مناسب با وضعیت پستی و بلندی زمین باشد طراحی میشود و مرکز اردوگاه مناسبترین محل از لحاظ کنترل، درمان و تقسیم کمكها و برداشت آب میباشد.

3.طرح اقماری (دوار)

این طرح دارای مرکزیتی مشخص است و اساس هویت و وحدت را باتوجه به فرهنگ افراد برآورده میسازد. قرارگیری سالن چندمنظوره خصوصا جهت برگزاری نماز جماعت یا مراسم مذهبی در مرکز، باعث تقویت پیوندهای فردی و جمعی افراد در اردوگاه میگردد. این طرح سعی نموده تا حداکثر برابری در استفاده از امكانات و سرویسهای موجود برای تمام افراد اردوگاه را فراهم آورد. در افزایش و بهبود استاندارد بهداشتی گامی به جلو برداشته تا جایی که استاندارد سرویسهای بهداشتی (هر 14 نفر یک توالت و هر 28 نفر یک حمام) به اجرا درآمده است.

سعی شده تا تردد خودروها در اردوگاه، از الگوی مشخصی برخوردار باشد. ترددهای وسائل نقلیه سبک و سنگین جهت سرویس دهی تأمین آب و حمل زباله، حداقل مزاحمت برای افراد اردوگاه و حداکثر کارآیی را داشته باشد. در این طرح سعی شده به گونه ای چادرها قرار گیرند که حداقل دید را، مشرف و اشراف به سایر چادرها به وجود آید. دیدهای بصری و پرسپكتیوهای ناظر متنوع تر شده و توالتها در معرض دید ساکنین قرار ندارد.
ارتباط بصری بین هر یک از بلوکها و وجود فضاهایی در هر یک از بلوکها جهت تجمع افراد و بازی کودکان نیز از ویژگی های این طرح می باشد.

 

 

دانلود سایت پلان اردوگاه تفریحی

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

حجم فایل: 1.5 مگابایت

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo