معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت مقبره پیر عطا

پاورپوینت مقبره پیر عطا

 

پاورپوینت مقبره پیر عطا

 

تهران كه امروزه تكیه بر جای شوش ، هگمتانه ، پاسارگاد و اصفهان زده تا دوره صفویان اهمیت چندانی نداشته است. اهمیت و آبادانی و رونق تهران از زمان دودمان صفوی آغاز گردید.
چون نیای بزرگ صفویان بنام سید حمزه در شهر ری مدفون بوده و هم به جهت وجود باغهای وسیع و آب گوارا و چنارهای بلند و زیبا، شاهان صفوی هر چند یک بار بدانجا روی می‌‌آوردند و بدین ترتیب تهران مورد توجه پادشاهان صفوی بویژه شاه تهماسب یکم واقع گردید و وی دستور ساختمان بارویی به دور شهر را داد که دارای چهار دروازه و ۱۱۴ برج به تعداد سوره‌های قرآن بود و برای بنای حصار شهر ازپنج منطقه داخل شهر خاکبرداری انجام شد که بعدها این پنج منطقه به چاله میدان ، چاله حصار ، گود زنبورك خانه ، گود فیل خانه ، گود دروازه محمدیه معروف شدند.
محله عودلاجان (بر گرفته از واژه عربی عودلاجان به معنی بازار عطر فروشان است) تشکیل می‌‌شد از خیابان جلیل آباد (خیام) کاخ گلستان تا ناصریه (ناصر خسرو) و حدود مسجد شاه و شمال بوذرجمهری شرقی و پامنار و جنوب خیابان چراغ برق (امیر کبیر) و میدان توپخانه، که محله کلیمیان و و زرتشتیان مقیم تهران بوده است. محله سنگلج که بخش اعظم و عمده آن را امروزه پارک شهر تشکیل می‌‌دهد، در گذشته یکی از مراکز مهم سیاسی بود و با اینکه در حال حاضر تقریباً از بین رفته ولی هنوز اشتهار تاریخی خود را از دست نداده است. در میان عودلاجان و پامنار، در محله ای معروف به محله یهودی ها، در کوچه مشیرالخلوت ، بقعه‌ پیرعطا قرار دارد كه قدمت آن به بیش از دو قرن پیش و به زمان فتحعلى شاه قاجار باز مى‌گردد. کوچه مشیرالخلوت که در شمال بنا واقع شده ، یکی از معابر قدیمی تهران است که در دوران صفویه بنا شده است.

 

فهرست پاورپوینت:

فصل اول: شناخت بنا
تاریخچه تهران قدیم
محلات تهران
عودلاجان
مقبره پیر عطا
تاریخچه بنا
ورودی به حیاط
ورودی از کوچه به مقبره
حیاط
منزل خادم مقبره
مسجد
شبستان
ضریح
نقشه های معماری
فصل دوم: آسیب شناسی
آسیب شناسی سازه
آسیب شناسی بافت
آسیب شناسی عملکرد
آسیب شناسی تزیینات
فصل سوم: طرح مرمت
ترمیم ترک
حذف الحاقات نامتناسب
ترمیم و تکمیل

 

دانلود پاورپوینت مقبره پیر عطا

صفحات: 64 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX

قیمت: 19500 تومان

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo