معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت سیستم های گرمایشی ساختمان

پاورپوینت سیستم های گرمایشی ساختمان

پاورپوینت سیستم های گرمایشی ساختمان

 

 

اهداف سیستم‌های گرمایشی، ایجاد یک فضای گرم و مطبوع در داخلی منازل، دفاتر کار، سازمان‌ها، کارخانجات، و دیگر اماکن بزرگ و کوچک است. هرکدام از انواع تاسیسات گرمایشی، دارای مزایا و کاربردهای خاص خود می باشند. سیستم‌های گرمایشی از نظر کاربرد به دو شاخه تقسیم می‌شوند: سیستم‌های خانگی و سیستم‌های صنعتی.

سیستم‌های خانگی مناسب فضاهای مسکونی، اداری، و تجاری کوچک هستند. اما سیستم‌های صنعتی برای مقیاس‌های بزرگ و همینطور کاربردهای صنعتی بکار گرفته می شوند.

یکی از رایج ترین تاسیسات گرمایشی، سیستم گرمایش مرکزی است. در این سیستم‌، حرارت به صورت مرکزی ایجاد می‌شود. این تاسیسات بیشتر در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ استفاده می شوند.

در این سیستم، حرارت توسط یک سیال، که معمولا آب گرم یا بخار است، تولید شده و از طریق تجهیزاتی مانند فن ‌کویل‌ زمینی، رادیاتور، یونیت هیتر و کنوکتور در فضای ساختمان توزیع می‌شود.
در سیستم گرمایش مرکزی، احتیاجی به تعبیه دودکش در پشت بام نیست. کافیست با استفاده از دستورالعمل و استانداردهای مربوطه، به انشعاب گاز دسترسی و از گرمای مطبوع آن استفاده نمود.

این روش، در مقایسه با انواع بخاری مانند بخاری‌های برقی و گازی، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. همچنین در سیستم گرمایش مرکزی، مشکلاتی نظیر نصب ناشیانه دودکش و پیامدهای آن همچون خفگی با گاز مونوکسیدکربن، وجود ندارد. یکی از معایب سیستم گرمایش مرکزی آن است که، هوا با دما و کیفیت یکسان در تمام فضای ساختمان به صورت یکسان منتشر نمی‌شود. اما در سیستم‌های دیگر، نظیر پکیج و فن‌کویل‌های سقفی، حرارت یکسان توزیع می شود.

فهرست پاورپوینت:
بخش اول: گرمایش از کف
بخش دوم: رادیاتور
بخش سوم: چیلر

 

دانلود پاورپوینت سیستم های گرمایشی ساختمان

صفحات: 34 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo