معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت سازه ضد انفجار

پاورپوینت سازه ضد انفجار

 

 

 

سازه ضد انفجار از فناوری های جدید در صنعت ساخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ساز می باشد. این نوع ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در آینده بسیار پرکاربرد بوده و از جان و مال افراد محافظت کند. در ساختمان های ضد انفجار، جلوگیری از انتشار گازهای مشتعل کننده و حفظ جان ساکنین و سلامت تجهیزات ساختمان از آسیب‌های ناشی از آتش سوزی، از اهداف اصلی این نوع سازه است.
ساختمان ضد انفجار، سازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که در آن اجزایی به کار برده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که از ایجاد آتش سوزی جلوگیری می‌کنند. در واقع این سازه ها به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای هستند که از ورود انفجار به داخل ساختمان جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. از برخی ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این نوع سازه:

داشتن مقاومت در برابر اثرات مختلف.
ضخامت قابل قبول ترکیب ریخته گری در سازه.
اندازه حفره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با استاندارد لازم.
فاصله زیاد قسمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف
کاهش بار بر اجزای محدود.

وقتی که انفجاری رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. موج ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از هوا آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. موج ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از هوای بسیار متراکمی تشکیل شده که سرعت آن بسیار زیاد است و از منبع انفجار به صورت کروی و خیلی سریع خارج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین، ساختمان های ضد انفجار مانند دیوار ضد انفجار، بتن ضد انفجار و … ساخته شدند. یکی از مصالحی که جهت مقاوم سازی سازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها در برابر انفجار استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، الیاف FRP است. این الیاف باعث کاهش تغییر شکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازه، اثرات تخریبی و کرنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بتنی می شوند. FRP به صورتی عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که تنش موجود در میلگردها را می کاهد و اجازه جاری شدن به آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. الیاف مختلفی در این زمینه کاربرد دارد که برخی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها: الیاف کربن، آرامید و شیشه می باشند.

 

فهرست پاورپوینت:

مقدمه
روند طراحی سازه های ضد انفجار
مقاوم سازی سازه در برابر انفجار
مقایسه سازه ضد انفجار با سازه معمولی
نمونه های موردی حادثه دیده
نتیجه گیری
منابع

 

دانلود پاورپوینت سازه ضد انفجار

صفحات: 39 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo