معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت روستای میمند

پاورپوینت روستای میمند

 

 

روستای میمند در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرق شهر بابک در کرمان قرار دارد. فاصله تقریبی کرمان تا روستای میمند ۲۴۰ کیلومتر است.
روستای میمند یک روستای صخره‌ای و دستکند است، به این معنی که تمام احجام آن توسط انسان‌ها در دل کوه و صخره کنده‌ کاری شده است.
این روستای صخره ای، با بزرگی ۴۲۰ کیلومتر، یکی از مهم‌ترین مکانهای دیدنی کرمان است که با معماری شگفت انگیز و تاریخ چند هزار ساله خود گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به خود جذب کرده است. این روستا در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی با نام “دهکده صخره‌ای میمند” در لیست آثار ملی و در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با نام “چشم‌انداز فرهنگی میمند” در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

یکی از ویژگی‌های مهم این روستا، مسکونی بودن آن است. روند زندگی در روستای میمند همچنان برقرار است. به علت در دسترس نبودن محل روستا، بیشتر بخش‌های آن بکر و بدون تغییر مانده است.

سازنده روستای میمند و هدف وی از گزیدن چنین معماری و ساختاری هرگز معلوم نشده است اما طبق تحقیقاتی که درباره روستای میمند توسط دکتر غلامعلی همایون صورت گرفته است، دو نظریه کلی در رابطه با زمان و علت ساخت این روستا وجود دارد:

نظریه اول ساخت روستای میمند را به قرون هشتم و هفتم قبل از میلاد نسبت می‌دهد. در این صورت روستای میمند یکی از آثار به‌جا مانده از مادها و آریایی‌های این منطقه است. در آن دوران مذهب مهرپرستی در حوالی کرمان رواج داشته و کوه یا صخره به عنوان محل تولد، سکونت و عبادت میترا یکی از عناصر مقدس محسوب می‌شد. با این توضیحات، امکان ساخت چنین بناهایی به عنوان پرستشگاه در دل کوه وجود داشته است.
نظریه دوم روستای میمند را متعلق به قرون دوم و سوم میلادی می‌داند. شواهد مختلفی از جمله قلعه‌های اطراف میمند، قبور و کوزه‌های سفالین کشف‌شده در این منطقه، احتمال ساخت روستا در اواخر دوران اشکانیان و اوایل دوران ساسانیان افزایش می‌دهد. در آن دوران، کوچ‌نشین‌ها به نقاط خوش آب‌ و هوا کوچ می‌کردند و میمند نیز به خاطر موقعیتی که در دل کوهستان دارد، دارای آب‌ و هوای معتدل است.

نظریه دوم درباره این روستای حیرت انگیز محتمل‌تر است. روستای میمند در طول قرن‌ها شاهد قتل و غارت و آتش‌سوزی‌های متعددی بوده است اما متاسفانه به خاطر دورافتاده بودن این جاذبه طبیعی، در کتب تاریخی به جز چند مورد محدود، نامی از آن برده نشده است.

 

فهرست پاورپوینت:

 

تعریف معماری صخره ای
فلسفه معماری صخره ای
معماری صخره ای در جهان
شناسایی روستای میمند
موقعیت جغرافیایی استان كرمان
موقعیت جغرافیایی میمند
عكس ماهواره ای از روستای ميمند
تاریخ میمند
قدمت میمند
وجه تسمیه میمند
اقلیم
خصوصیات طبیعی
توپوگرافی
منظر عمومی
پوشش گیاهی
کوه ها
رودخانه ها
آب ها
آسیابهای میمند
مدرسه صخره ای
حمام صخره ای
حسینیه صخره ای
گورستان قديمی ميمند
گورستانهای میمند/ گورستان لا خورين
گورستان های میمند/ گورستان سر كله
گورستان قُلی ها (قُليا)
آثار ذوب فلز
مهاجرت
تصاویر
نقشه ها
منابع

 

 

دانلود پاورپوینت روستای میمند

صفحات: 150 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT – قایل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo