معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت برج آزادی

پاورپوینت برج آزادی

 

احداث برج آزادی تهران در سال ۱۳۴۸ و با هدف تبدیل شدن به نماد ایران مدرن شروع شد. مقصود از افتتاح این برج در سال ۱۳۵۰ بخشی از برنامه‌های جشن‌های‌ ۲۵۰۰ ساله‌ی شاهنشاهی بود و به همین دلیل هم این برج در ابتدا شهیاد نام داشت؛ نامی که هفت سال بعد و در جریان یکی از همان بزنگاه‌های تاریخی به آزادی تغییر کرد.
طرح برج و میدان آزادی ۵ سال قبل از افتتاح آن و از میان طرح‌های معماران زیادی انتخاب شد. حسین امانت ۲۴ ساله که آن‌ موقع تازه از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده بود، به نقل خودش، با نگاه “به آنچه در طول تاریخ بر سر ایران رفته و فکر کردن به آینده کشور” بنایی را طراحی کرد که حالا و بعد از ۵۰ سال بخشی مهم و انکار نشدنی از هویت شهر تهران است. در مراسم افتتاح این برج، پرده برداری از اولین منشور حقوق بشر که توسط کوروش، پادشاه هخامنش نوشته شده بود هم صورت گرفت.
طرح این برج ۴۵ متری چکیده‌ای است از دوره‌های تاریخی مختلف ایران و از تمام این دوره‌ها نماد و نشانه‌ای در این طرح وجود دارد. نمای بیرونی برج از ترکیب دو قوس ساخته شده که قوس اصلی وسط برج از طاق کسری الهام گرفته شده و قوس بالایی تحت تاثیر معماری اسلامی‌ ایرانی است. رنگ آبی فیروزه‌ای شیارها و مقرنس‌های بین دو قوس هم یادآور معماری همین دوره‌اند.

شیارهای عمودی بالای برج آزادی که کار تهویه هوا را انجام می‌دهند شباهت زیادی به بادگیرهای ساختمان‌های یزد دارند. در طراحی محوطه بیضی شکل میدان آزادی هم این تاثیر دیده می‌شود؛ مثلا نقوش و باغچه‌های میدان و شکل کنار هم قرار گرفتنشان، فضای داخلی گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله اصفهان را تداعی می‌کنند و آب‌نماها و فواره‌ها هم شبیه باغ‌های شیرازند.

 

فهرست پاورپوینت:

معرفی برج
آشنایی با بنا
تاریخچه بنا
معرفی معمار
نحوه استقرار بنا در بافت شهری
مشخصات بنا
بررسی کیفی فضاها
طبقه زیرزمین
طبقه دوم
طبقه سوم
طبقه چهارم
بررسی کاربری ارضی اطراف بنا
بررسی شبکه ارتباطی سواره و پیاده و تاثیرات متقابل
موقعیت بنا در سایت
طرح معماری بنا
سامان دهی فضایی عناصر بنا
عناصر و تکنیک های شاخص بنا
تصاویر و نقشه ها
مرمت برج آزادی

 

 

دانلود پاورپوینت برج آزادی (میدان آزادی)

صفحات: 40 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo