معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت اقلیم و معماری کاشان، ابیانه و نیاسر

پاورپوینت اقلیم و معماری کاشان ، ابیانه و نیاسر

پاورپوینت اقلیم و معماری کاشان، ابیانه و نیاسر

 

پاورپوینت اقلیم و معماری کاشان ، ابیانه و نیاسر

 

پاورپوینت اقلیم و معماری کاشان، ابیانه و نیاسر

کاشان قدمت بالایی داشته و آثار کشف شده در این شهر نشان دهنده این است که عمر آن به دوران پارینه سنگی میانی برمی گردد و درواقع چیزی بیشتر از 40000 سال برای آن در نظر گرفته شده که در آن دوران انسان نئاندرتال زندگی می کرده است. هم چنین در تپه های تراورتن آثاری به دست آمده که نشان می دهد انسان امروزین نیز تقریبا از همان زمان در این منطقه آغاز به زندگی کرده و آن ها به واسطه شکار به معاش خود می پرداختند. برای گذراندن زندگی خود به تولید ابزارهایی روی آورده بودند که بعد از همه این سال ها کشف شده اند و در موزه ملی ایران نگه داری می شوند.

در آسیای غربی انسان ها برای خدایان نیایشگاه می ساختند که بزرگ ترین و مهم ترین آن ها زیگورات نام داشت. اولین و با قدمت ترین زیگورات به نام سیلک در کاشان می باشد که این زیگورات به عنوان تنها زیگورات فلات ایران نیز به شمار می ورد. محوطه سیلک بین 8000 الی 5000 سال قدمت دارد و در منطقه ای به نام امیرالمومنین قرار گرفته است. بر طبق آثاری که در سیلک و شورابه یافت شده مشخص شده که از حدود ده هزار سال پیش به دلیل تغییرات اقلیمی دامداری و روستانشینی در این مناطق به وجود آمده. تمدنی که در سیلک جریان داشت در حدود پنج هزار سال پیش مغلوب تمدن آریایی شد و این مورد در بین آثار مختلفی که کشف شده اند و در لایه های حفاری مختلف به دست آمده اند گویاست.

کاشان در دوران ماد ها و سایر دوران ها به عنوان یک جای مهم بین مردم در نظر گرفته میشده و در تمامی ادوار یکی از مهم ترین مناطق ایران به شمار می رفت. بر اساس آن چه از اسناد تاریخی مربوط به ابتدای دوره اسلامی به جای مانده، کاشان را شهری کوچک معرفی کرده اند. بعد ها با توسعه فلات ایران و قرار گرفتن کاشان در مسیر ارتباطی این شهر تبدیل به یک مرکز مهم صنعتی شد و متون تاریخی بعد از این جریانات کاشان را شهری موفق و با اندازه متوسط معرفی کرده اند. پس از آن که مغول ها به ایران حمله می کنند؛ کاشان یکی از شهر هایی بود که مورد هجوم قرار گرفت و ویران گشت. چندین سال طول کشید تا بتواند دوباره بازسازی شود.

 

 

فهرست پاورپوینت:

مقدمه
کاشان
تپه های باستانی سیلک کاشان
باغ فین
مسجد و مدرسه آقابزرگ
خانه عامری ها
خانه عباسی ها
خانه طباطبایی ها
خانه بروجردی ها
بازار بزرگ کاشان
قلعه جلالی وحصار سلجوقی
امامزاده هارون بن موسی(ع)
بقعه حبیب بن موسی(ع)
خانه تاریخی آل یاسین
بقعه امزاده (شاهزاده) ابراهیم(ع)
بقعه ملا محسن فیض
مقبره محتشم كاشانی
گنجینه سهراب
ابیانه
نیاسر
موقعیت اداری
موقعیت طبیعی
ویژگی‌های تاریخی
آثار باستانی و طبیعی موجود نیاسر
ویژگی‌های گردشگری
دسته‌بندی متقاضیان ویلاسازی در شهر نیاسر
ویژگی‌های آب و هوایی
جاذبه‌های طبیعی
ویژگی‌های كالبدی
جاذبه‌های آیینی
ضرورت سرمایه‌گذاری در نیاسر
آتشكده نیاسر
چشمه و آبشار نیاسر
غار نیاسر
حمام و آسیاب آبی
باغ تالار و عمارت کوشک

 

صفحات: 84 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo