معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب

پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب

 

 

 

سواحل دریای خزر دارای آب و هوای معتدل و با بارندگی بسیار است که به رطوبت هوا می افزاید. دمای هوا در روزهای تابستان معمولاً بین 25 تا 30 درجه ی سانتی‌گراد و شب‌ها بین 20 تا 23 درجه سانتی‌گراد و در زمستان اغلب بالای صفر است. بارش در تابستان معمولا” به صورت رگبار است. شهرهای رشت، بندر انزلی، بابلسر و گرگان در این منطقه قرار دارند. جهت حفاظت ساختمان در برابر رطوبت زیاد زمین، خانه‌ها بر روی پایه‌های چوبی بنا شده‌اند. در برخی از دامنه‌ها که رطوبت کمتر است اغلب خانه‌ها بر روی پایه‌هایی از سنگ و گل بنا می‌شوند. برای حفاظت اتاق‌ها از باران و عدم نفوذ باران به داخل، ایوانک‌های عریض و سرپوشیده‌ای در اطراف اتاق‌ها وجود دارد.

اکثر ساختمان‌ها با مصالحی با حداقل ظرفیت حرارتی ساخته شده‌اند و در صورت استفاده از مصالح ساختمانی سنگین، ضخامت آن‌ها در حداقل میزان ممکن حفظ شده است. زمانی که نوسان دمای روزانه هوا کم است، ذخیره حرارت هیچ اهمیتی ندارد و علاوه بر این مصالح ساختمانی سنگین تا حدود زیادی تأثیر تهویه و کوران را که یکی از ملزومات این منطقه است کاهش می‌دهند.

در تمام ساختمان‌های این منطقه باید از کوران و تهویه طبیعی بهره برد. پلان‌های گسترده و فرم کالبدی از شکل‌های هندسی طویل تشکیل شده است. جهت حداکثر استفاده از وزش باد در ایجاد تهویه طبیعی در داخل اتاق‌ها، جهت قرارگیری ساختمان‌ها با توجه به جهت وزش نسیم‌های دریا معین شده است. در نقاطی که بادهای شدید و طولانی می وزد، قسمت‌های رو به باد ساختمان‌ها کاملاً بسته است.

ساختمان‌ها به صورت غیر متمرکز و پراکنده ساخته شده‌اند .به علت بارندگی در این مناطق، بام‌ها شیب‌دار است و شیب بیشتر آن‌ها تند است. شیب بام از یک سو یا چند طرف به سمت بیرون کشیدگی دارد تا از خانه در برابر بارندگی محافظت کند. جبهه اصلی نورگیری اکثر اتاق‌ها و ایوان‌ها به سمت جنوب است. حیاط اصلی ساختمان نیز در سمت جنوب قرار دارد.

 

فهرست پاورپوینت:

جهت بارش
فرم پلان در مناطق معتدل و مرطوب
تهویه در مناطق معتدل و مرطوب
تاثیر باد، تابش، بارش، رطوبت، پوشش گیاهی
رطوبت
آفتاب
ریزش باران
اصول اجرایی در طراحی اقلیمی

 

 

دانلود پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب

صفحات: 55 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo