معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

نقشه کلیسا چوبی اتوکدی

نقشه کلیسای چوبی

نقشه کلیسا چوبی اتوکدی

 

دانلود نقشه کلیسای چوبی اتوکدی مربوط به دوران قرون وسطایی

شامل: پلان طبقات، نمای شمالی، نمای جنوبی، نمای شرقی، نمای غربی – با اندازه گذاری

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

****

کلیساهای چوبی که به کلیسای استیو نیز معروف اند، مربوط به دوران قرون وسطایی هستند که از چوب ساخته شده اند. در ساخت این کلیساها اغلب از الوارهای درختان استفاده شده است. این کلیساها بیشتر در شمال اروپا ساخته شده اند و معروف ترین آنها، کلیساهای چوبی نروژ هستند. قدمت این کلیساها اغلب به قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی ختم می شود.
کلیسای چوبی فلسبرگ یکی از این بناهاست که در منطقه بوسکرود ساخته شده است و مربوط به قرن دوازدهم میلادی است. این کلیسا در اواسط قرن هجدهم میلادی مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت اندکی از عناصر اصلی آن باقی مانده است. از ویژگی های کلیسای فلسبرگ آن است که اطرافش با حصارهایی سنگی پوشیده شده است و حلقه های آهنی به آن متصل اند. از لحاظ تاریخی هر یک از حلقه ها متعلق به یک کشاورز محلی بوده و او اسب خود را در هنگام ورود به کلیسا به آن می بسته است.
کلیسای چوبی گل نیز در منطقه ای به نام گل قرار گرفته است. شما می توانید این کلیسای چوبی را در موزه تاریخ فرهنگی نروژ در شهر ایلو می باشد. در حدود یک قرن پیش قرار بر این بود تا کل ساختار این بنا با یک کلیسای جدید جایگزین شود اما پادشاه اسکار دوم تصمیم گرفت تا ان را حفظ نماید. طراحی غیر معمول این کلیسا با سقف های چندلایه آن که چند مورد ساخته شده است بی نظیر است. این نوع از کلیساهای چوبی نروژ اغلب در داکوتای شمال در آمریکا وجود دارند.
در سال ۱۱۴۷ کلیسای چوبی آندردال در روستای کوچکی به همین نام که در سمت راست ساحلی واقع شده بود ساخته شد. این بنا یکی از کوچکترین انواع کلیساهای چوبی نروژ می باشد. این کلیسای قدیمی تنها دارای ۴۰ صندلی بوده و مساحت کف این بنا به اندازه ۴ در ۱۲ متر می باشد. آندردال مانند بسیاری دیگر از کلیساهای چوبی قرون وسطایی به تعدد مورد تغییر و بازسازی قرار گرفته و اغلب این تغییرات به صورت جزیی و در طول زمان بوده اند.

 

****

دانلود نقشه کلیسا چوبی اتوکدی مربوط به دوران قرون وسطایی

شامل: پلان طبقات، نمای شمالی، نمای جنوبی، نمای شرقی، نمای غربی – با اندازه گذاری

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo