معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

معماری شیشه ای و حرکت های نو

معماری شیشه ای و حرکت های نو

معماری شیشه ای و حرکت های نو

 

 

 

موضوع تحقیق: معماری شیشه ای و حرکت های نوین

اختراع شیشه تحولی عظیم در معماری دنیا ایجاد کرد، به گونه‌ای که امروزه شهرهای جهان زیبایی خود را مدیون این تحول بزرگ در صنعت تولید می‌دانند. با تغییر سبک معماری از رومی به گوتیک، کاربرد شیشه در دنیای معماری جایگاه خود را تا ابد پیدا کرد. شاید بتوان معماری سبک گوتیک در شمال اروپا را دوره اول معماری شیشه‌ای نامید.

آغاز قرن بیستم در واقع عصر فضا و زمان نامیده می شود، عصر زیبایی شناسی در حرکت، متغیر بودن و هیجان در ماشین. پل شبارت در کتاب معماری شیشه ای خود در سال 1914 می نویسد: ما بیشتر زندگیمان را در اتاق های بسته سر کرده ایم. این فرهنگی است که با آن بزرگ شده ایم و عادت کرده ایم. سبک معماری ما تا حد زیادی تحت تاثیر فرهنگ ما بوده است. چنانچه بخواهیم تغییری در فرهنگمان ایجاد کنیم به ناچار باید در سبک معماری مان تغییر ایجاد کنیم و این امر تنها به وسیله ترک اتاق های بسته و تغییر دادن آنها حاصل می شود.

 

با نهادینه شدن و معرفی معماری شیشه ای، راه برای عبور نور طبیعی خورشید، ماه و ستارگان نه فقط از طریق پنجره ای کوچک بلکه از طریق دیوارها که صرفا از شیشه و آن هم شیشه های رنگی ساخته می شوند هموار می شود. بدین ترتیب محیط جدیدی که به وجود می آوریم، فرهنگی نوین را با خود به همراه می آورد.

غرفه های شیشه ای برونو تات نیز به همین منظور طراحی شد و هدفی مشابه را دنبال می کرد که آن به کار گیری بهینه شیشه و استفاده از شفافیت و روشنایی آن در آینده معماری بود. البته شیشه جزو لاینفک کارهای معماران بزرگ از جمله میس وندروهه، لوکوربوزیه و فرانک لوید رایت است.

 

تعداد صفحات: 41 صفحه

فرمت فایل: ورد – word – doc – قابل ویرایش

حجم فایل: 768 کیلوبایت

 

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *