معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود دتایل اجرایی انواع سقف های ساختمانی

دانلود دتایل اجرایی انواع سقف

دانلود دتایل اجرایی انواع سقف های ساختمانی

 

 

جهت احداث یک ساختمان، ترسیم نقشه یکی از اصلی ترین اقداماتی است که صورت می گیرد. اما نقشه یک ساختمان فقط جنبه کلی دارد. برای مثال: در یک نقشه ساختمان اثری از نحوه اتصالات، نوع مصالح به کار رفته و … وجود ندارد. اینگونه موارد، در دتایل مشخص می گردند. به کمک دتایل می توان از قبل تمام مراحل ساخت را با جزئیات دقیق پیش بینی کرد. بنابراین جزئیات بنا مشخص می شوند. تهیه دتایل صرفا” مربوط به ساختمان ها و خانه ها نیست. بلکه حتی برای طراحی یک کشتی نیز، برای هر کدام از بخش های آن دتایلی ترسیم می شود تا جزئیات اجرایی آن را مشخص سازد.

برای هر بخش از ساختمان می توان دتایل تهیه کرد. پر کاربردترین دتایل هایی که در ساختمان ممکن است به کار روند، عبارت اند از: دتایل کف بام، کف طبقات، کف پنجره، پروفیل در چوبی، دیوار گچی، دیوار بلوکی، پله، سرویس بهداشتی، سقف اصلی و بسیاری موارد دیگر.

یکی از تخصصی ترین موارد در طراحی دیتیل، توجه به اتصالات است. متریال های گوناگونی ممکن است در ساخت یک سازه به کار برده شوند و گاهی لازم است تا این مواد و بخش های گوناگون به یکدیگر متصل شوند. تعیین نحوه قرار گیری این مصالح و متریال ها در کنار هم و نوع اتصال آن ها، همگی باید در دیتیل مشخص شوند. اینکه کدام مصالح و متریال ها قابلیت اتصال راحت تری دارند و کدام ها هزینه بالایی در پی خواهند داشت، از جمله مواردی است که طراح دتایل باید روی آن ها مطالعه کافی داشته باشد. در این صورت هم از اعمال هزینه های اضافی جلوگیری خواهد شد، و هم همخوانی اتصالات در کنار یکدیگر فضایی دلنشین و ایمن در ساختمان پدید خواهد آورد.

…………………………………………………..

 

دانلود کامل ترین جزئیات اجرایی انواع سقف های ساختمانی شامل :

سقف تیرچه بلوک

سقف عرشه فولادی (سقف متال دک metal deck)

سقف دال بتنی

سقف تیرچه کرومیت

سقف کامپوزیت

به همراه دتایل کامل اجرایی سقف U-boot (سقف یو بووت)

دتایل سقف رابیتس بندی شده

دتایل کلاف عرضی و …

 

فرمت فایل: اتوکدی – DWG

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *