معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پروژه آسانسور (درس روشهای اجرایی ساختمان)

دانلود پروژه آسانسور ( درس روشهای اجرایی ساختمان )

دانلود پروژه آسانسور (درس روشهای اجرایی ساختمان)

 .

.

 

 

دانلود پروژه آسانسور ( درس روشهای اجرایی ساختمان )

دانلود پروژه آسانسور

 

 

 

دانلود مقاله آسانسور 

مقدمه

کلیه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای استاندارد از تاریخ ۱/۱/۸۲ (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعملهای آن قرار دارد. این موضوع به کلیه شهرداریهای ایران جهت لحاظ در صدور پروانه و پایان کار ابلاغ گردیده است. در این مقاله جهت آشنایی بیشتر مهندسین مشاور و ناظر، کلیاتی از استانداردهای موجود، ارائه می گردد تا در استانداردسازی آسانسور، مورد استفاده قرار بگیرد.
کلیات موضوع در مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان و ضمائم آن و نیز در جزوه منتشره از موسسه استاندارد ملی- نصب آسانسور- شماره ۱-۶۳۰۳ ، منتشره از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، درج گردیده است. نظر به اینکه متولی استانداردسازی آسانسور، در قانون، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تعیین گردیده، لذا این موسسه نیز وظایف خود را به دو شرکت تعیین صلاحیت شده در سطح کشور، واگذار نموده است. شرکت های مذکور پس از طی بازرسیها و مراحل قانونی تشکیل پرونده، در صورت مطابقت با استانداردهای موجود، تاییدیه لازم را صادر می نمایند. از جمله وظایف شرکت های مذکور، تعیین صلاحیت فروشندگان و نصابان آسانسور، از نظر فنی بوده و فروشندگان و نصابان اقدامات لازم را انجام داده از جمله مدارک خواسته شده در واحد بازرسی اینگونه شرکتها الزام آسانسور موظف به ارائه پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع و معادن می باشند.

کلیات

آسانسور وسیله ای است دائمی که برای بالا و پایین بردن بین دو سطح و یا بیشتر ، بکار می رود. این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار بوده و در داخل ریل های راهنمای صلب بصورت عمود یا مورب، زاویه کمتر از ۱۵ درجه نسبت به محور قائم، حرکت می کند. در حال حاضر یکی از مشکلات مهم ساختمان های بلند مرتبه، عدم پیش بینی فضای لازم برای آسانسور بوده و لازم است در ابتدای طراحی ساختمان این فضا متناسب با تعداد آسانسور، ظرفیت و سرعت مناسب، با توجه به ارتفاع ساختمان ، جمعیت ساکن و کاربری ساختمان ها پیش بینی گردد. در غیر اینصورت، پس از اجرای ساختمان، معمولا افزایش فضای چاه آسانسور، بسیار مشکل و در اکثر موارد غیر ممکن می باشد. مطالب یاد شده را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد:
قسمت اول: حداقل فضای لازم برای انتخاب تعداد، ظرفیت و سرعت آسانسور برای ساختمان های مسکونی بایستی در نظر گرفته شود. این حداقل ها بر مبنای زمان اسمی طول مسیر(۴۰ ثانیه)، از استانداردهای بین المللی ایزو ۴۱۹۰ برگرفته شده است.
بدیهی است تعیین دقیق آسانسور های موردنیاز در ساختمان ها باید بر مبنای نمودارها و استانداردهای جهانی معتبر، توسط شرکت های متخصص انجام گیرد.
قسمت دوم: شامل جداول اندازه های چاه و اتاقک ( کابین ) و موتورخانه با توجه به ظرفیت آسانسورها برای ساختمان های مسکونی، غیر مسکونی و بیمارستانها همینطور آسانسورهای خودروبر می باشد.
لازم به ذکر است که در طراحی آسانسور و تعیین اندازه های چاه آن، تکیه بر استانداردهای معتبر جهانی، بخصوص استاندارد EN۸۱ بوده که مورد قبول اکثر کشورهای اروپایی است. این استانداردها در ایران در قالب استاندارد ملی ایران با جزئیات مربوطه تعریف شده است.

 

فهرست مطالب:

 

مقدمه

کلیات‌

راهنمای انتخاب آسانسور برای ساختمان های مسکونی

اطلاعات ضروری در مورد ابعاد باکس و وزن و موتورخانه آسانسور

آسانسور حمل و مسافرت

آسانسور خدماتی

آسانسور خودروبر ساختمان های خصوصی

ریل راهنما

ابعاد سازه ای و کابین آسانسور و درب ها
مراحل‌ طراحی‌ و اطلاعات‌ ساخت‌ آسانسور از آماده‌ سازی‌ چاهک‌ تا بتون‌ ریزی‌
مرحله‌ ۱) آماده‌ سازی‌ کف‌ چاله‌ آسانسور
مرحله‌ ۲) تهیه‌ نقشه‌
مرحله‌ ۳) بتون‌ ریزی‌ کف‌ چاهک‌
مرحله‌ ۴) عملیات‌ آهن‌ کشی‌ (سازه‌ فلزی‌) چاهک‌ آسانسور
مرحله‌ ۵) دیوارکشی‌ اطراف‌ چاهک‌
توضیح‌:
مرحله‌ ۶) ایجاد موتورخانه‌
مرحله‌ ۷) دورچینی‌ درب‌ طبقات‌
مرحله‌ ۸) اجرای‌ کابل‌کشی‌ و نصب‌ تابلو برق سه‌ فاز
مرحله‌ ۹) بتون‌ ریزی‌ سقف‌ چاهک‌
نکته‌ مهم‌: رعایت‌ موارد ایمنی‌

 

 

دانلود پروژه آسانسور

تعداد صفحات: 12 صفحه

فرمت فایل: DOC – ورد – قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

واژه ها: دانلود پروژه آسانسور – دانلود تحقیق آسانسور

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *