معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت سقف های سبک

پاورپوینت سقف های سبک

 

دانلود پاورپوینت سقف های سبک

سقف سبک یا سقف حفره دار، شامل یکسری دالهای بتن آرمه که وجود حفره در آنها موجب کاهش حجم بتن مورد استفاده در آنها می گردد، می باشند. مشکل اصلی دالهای بتن آرمه توپر، وزن زیاد این دالها است که باعث محدود شدن طول دهانه ها می گردد. به همین جهت، مطالعات پایه ای در زمینه سازه های بتن مسلح بر روی افزایش دهانه، یا به وسیله کاهش وزن و یا با مقابله با ضعف طبیعی بتن در کشش، متمرکز شده است.

ایده اصلی انواع سقف سبک، حذف بتن اضافی در محل هایی که کاربرد سازه ای ندارد و جایگزینی آن با گوی ها و یا باکس های توخالی از جنس پلاستیک است.

روش اجرای انواع سقف سبک به دو صورت امکان پذیر می باشد. در روش اول اجرای سقف سبک، کیج های آماده از کارخانه بدون بتن زیر به سایت حمل شده و پس از بستن قالب، بتن زیر و روی دال به طور همزمان در محل سایت اجرا خواهد شد.

در روش دوم اجرای سقف سبک، کیج های آماده از کارخانه به همراه بتن زیر به سایت حمل شده و بتن روی دال در محل سایت اجرا خواهد شد. دراین روش بتن زیر سقف های حفره دار به عنوان قالب عمل کرده و نیازی به بستن قالب نمی باشد که این امر موجب افزایش چشمگیر سرعت اجرا می گردد. روش دوم در کشورهایی که در ساخت منازل تأکید بیشتری بر استفاده از بتن پیش ساخته دارند، محبوب شده است. این کشورها شامل اروپای شمالی و کشورهای سوسیالیست شرق اروپا هستند. محبوبیت بتن پیش ساخته مربوط به لرزه خیزی کم این مناطق و ساخت و سازهای اقتصادی به دلیل سرعت بالای اجرا و مصرف کمتر مصالح است. در کشور ما بیشتر از روش اول یعنی حمل کیج های سقف های توخالی بدون بتن زیر به محل و قالب بندی و بتن ریزی در محل استفاده می شود.

…………………………………………….

فهرست پاورپوینت:

سقف های سبک
مقدمه
اجزای تشکیل دهنده سقف تیرچه و بلوک
انواع تکیه‌گاه تیرچه‌ها در سقف تیرچه و بلوک
بتن ریزی روی سقف تیرچه و بلوک
نکات اجرایی سقف تیرچه و بلوک
سقف کرومیت
تاریخچه
اجزای تشکیل دهنده سقف کرومیت
اجرای كلاف عرضی
اتصال تیرچه‌ها به تكیه‌گاه
مزایای سقف کرمیت
انواع سقف کرمیت
سقف کامپوزیت کرمیت
مزایای سقف کامپوزیت کرمیت

 

دانلود پاورپوینت سقف های سبک

تعداد صفحات: 62 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *