معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود نقشه معماری کارواش

دانلود نقشه معماری کارواش 001

دانلود نقشه معماری کارواش

دانلود نقشه معماری کارواش 002 دانلود نقشه معماری کارواش 001

 

نقشه معماری کارواش شامل : پلان کارواش + برش مقطع aa – bb – cc + نمای یک و دو

مساحت تقریبی : 1002 متر مربع

مکانی که برای طراحی و راه اندازی کارواش در نظر گرفته می‌شود می بایست از چند جهت دارای ویژگی‌ های بخصوصی باشد. در اولین قدم این مکان باید دارای ورودی و خروجی مناسبی باشد؛ تا اتومبیلها بتوانند بدون مشکل و براحتی وارد کارواش و خط شستشو شوند و به راحتی نیز پس از شستشو از آن خارج شوند. بنابراین هرچه فضای کارواش بزرگتر باشد؛ امکان استفاده از آن در حجم وسیع‌تر بیشتر بوده و رفت و آمد خودروها در آن به سهولت امکانپذیر خواهد بود.

هر فضایی باتوجه به وسعت خود، می‌تواند به کمک طراحی دقیق، مورد استفاده بهینه‌تری قرار بگیرد. برای مثال در صورتی که زمین محل کارواش کوچک است؛ می‌توان محل شستشوی خودرو را از محل خشک کردن آن تفکیک کرد تا فضای کمتری را اشغال کند و شستشو با سرعت بیشتری انجام گیرد.

به‌طور کلی برای هر ایستگاه کارواش (خودرو سبک) حداقل ابعادی حدود 5 متر طول و 5 متر عرض باید در نظر گرفته شود؛ تا شستشوی خودرو به راحتی امکان پذیر باشد.

علاوه بر ایستگاه‌های شستشو، هر کارواشی نیازمند چند فضای دیگر نیز می‌باشد. در مرحله اول کارواش‌ها نیازمند محلی جداگانه برای قرارگیری تاسیسات و تجهیزات گوناگون، شامل پمپ واترجت کارواش، پمپ باد، آب‌گرم‌کن و مخزن آب هستند. متراژ اتاقک در نظر گرفته شده به تعداد و اندازه تجهیزات بستگی دارد. به عنوان مثال برای یک کارواش با 4 ایستگاه شستشو، اتاقکی با ابعاد 2/5*5 متر مناسب است.

دانلود نقشه معماری کارواش

فرمت فایل : DWG (تقشه اتوکدی) – قابل ویرایش

حجم فایل : 1.09 مگابایت

قیمت : 12000 تومان

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *