معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

نقشه خانه ییلاقی

دانلود نقشه خانه ییلاقی

 

 

 

نقشه خانه ییلاقی

 

خانه های ییلاقی دارای سابقه ای بی نظیر در معماری اند و همچنان در میان سبک های مسکن محبوب تریناند که امروزه خریداران به دنبال آن هستند. خانه های ییلاقی، خانه هایی اند که به راحتی نگهداری می شوند.

یک خانه ییلاقی یک خانه کوچک از نوع کلبه ای است که اغلب به عنوان خانه یک طبقه و بدون پله ساخته می شود. این خانه ها اغلب دارای سقف های شیب دار ، پلان های طبقه باز ، پنجره های جلو بزرگ و ایوانهای جلویی بزرگ هستند. بسته به سبکی که دارند ، می توانند بیش از یک داستان داشته باشند. جنبش هنرها و صنایع دستی خانه های ییلاقی به سبک آمریکایی را در اوایل قرن بیستم برجسته کرد و انواع این سبک هنوز هم توسط صاحبان خانه ها در سراسر دنیا محبوب اند.

خانه ییلاقی مدرن از کلبه های تک طبقه ای که در قرن نوزدهم در هند رایج بود الهام گرفته شد. اولین خانه ییلاقی مدرن در بنگال برای افسران انگلیسی در زمان اشغال هند توسط استعمار بریتانیا ساخته شد. افسران اشغالگر انگلیسی کارگران منطقه ای را برای ساخت خانه های کوچک و اقتصادی تک طبقه به سبک بنگلا استخدام کردند ، یک کلمه هندوستانی به معنی “متعلق به بنگال”. این خانه های ییلاقی با ارتفاع کم و ایوانهای بزرگ و سرپوشیده برای سایه انداختن ساکنان از آفتاب داغ ساخته شده بودند.

در اوایل دهه ۱۹۰۰ ، خانه ییلاقی به سبک معماری غالب در ایالات متحده تبدیل شد. محبوبیت خانه های ییلاقی تا سه دهه آینده به دلیل تأثیرات جنبش هنرها و صنایع دستی آمریکا افزایش می یابد ، که از زیبایی شناسی ساده تری نسبت به سبک التقاطی ویکتوریایی جنبش هنر و صنایع دستی بریتانیا برخوردار است.

 

دانلود نقشه های خانه ییلاقی (کلبه ییلاقی)

 

شامل: پلان طبقه اول و دوم ، پلان سقف(بام) ، نما

 

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

حجم فایل: 3.8 مگابایت

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *