معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

گزارش کار آزمایش برش ( آزمایشگاه مقاومت مصالح )

گزارش کار آزمایش برش ( آزمایشگاه مقاومت مصالح )

گزارش کار آزمایش برش ( آزمایشگاه مقاومت مصالح )

 

گزارش کار آزمایش برش ( آزمایشگاه مقاومت مصالح )

 

 

آزمایشگاه مقاومت مصالح درسی يك واحدی براي دانشجويان كارشناسي می باشد و پيشنياز آن درس های استاتيك و مقاومت مصالح است. در این درس، کلیه دانشجویان باید با مفاهیم مقاومت مصالح آشنایی کامل داشته باشند.
اغلب سازه‌های مهندسی که در صنعت و زندگی روزمره به کار برده می شوند مانند شفت‌ها، فلنج ها و آرماتورها در سازه‌های بتنی، تحت تنش، خمش و پیچش هستند و دانستن این که آیا این سازه‌ها توانایی تحمل بارهای وارده را خواهند داشت از اهمیت بالایی در زمینه طراحی و بهره برداری سازه‌های ذکر شده برخوردار است. آزمایشگاه مقاومت مصالح می بایست مبانی نظری تدریس شده درس مقاومت مصالح را به صورت عملی به دانشجویان ارائه نماید و تست انواع مصالح فلزی ساختمانی برای شناخت رفتار مواد در کشش، فشار، خمش، خستگی، پیچش، کمانش و غیره در حالت ارتجاعی و یا تا حد شکست در این آزمایشگاه قابل انجام باشد.

 

تنش هایی كه به طور عمودی بر سطوحی كه بر آنها وارد می شوند عمل می كنند و از این رو این تنش ها غالباً تنش های عمودی نامیده می شوند. از طرف دیگر تنش های برشی همیشه به طور مماسی بر سطح عمل می كنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌،از این رو به آن ها تنشهای مماسی نیز می گویند.در هر دو حالت تنش ها معرف شدت نیرو،یعنی نیرو در واحد سطح، هستند و فرق اساسی بین آن ها در جهت تنش می باشد.
برای این كه تغییر شكلهای ایجاد شده بوسیله تنش برشی را تجسم كنیم، عنصر مكعبی كوچكی از ماده را در نظر می گیریم و فرض می كنیم كه تحت تنش برشی كه روی سطح فوقانی آن توزیع شده قرار گرفته باشد.

 

دانلود گزارش کار آزمایش برش ( آزمایشگاه مقاومت مصالح )

صفحات: 3 صفحه

فرمت فایل: ورد – DOC

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo