پروژه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه + مطالعات

پروژه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه + مطالعات
پایان نامه طراحی مدرسه ابتدایی 12کلاسه همراه با مطالعات که به دو صورت pdf و word می باشد و نقشه ها شامل:4 پلان از طبقات و بام،4 نما، 2 مقطع به صورت اتوکدی ، رندرهای نهایی که به صورت مکس ازحجم گرفته شده است. در این پروژه روند طراحی تا رسیدن به حجم و پلان مورد نظر نمایش داده شده است.
فهرست رساله:
بخش اول: شناخت
فصل اول:کلیات طرح
1-1-1- تعیین اهداف و برنامه كلی پروژه
1-1-2- ضرورت مطالعه و طراحی
1-1-3- روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی
فصل دوم: بررسی مفاهیم مرتبط باموضوع
2-1-1- كودك
2-1-1-1- اصول و قوانین رشد
2-1-1-2- توانایی های شناختی كودك
2-1-1-2-1- دوره تجسمی عملیات عینی (از 2 تا 12 سالگی)
2-1-1-2-2- نیم دوره عملیات منطقی عینی (7 تا 11 سالگی)
2-1-1-3- ابزارهای آموزشی
2-1-1-3-1-1- بازی
2-1-1-3-1-2- خصوصیات بازی
2-1-1-3-1-3- انواع بازی
2-1-1-3-1-4- بازی در سنین ابتدایی
2-1-1-4-1-5- انواع محوطه بازی
2-1-1-4-1-5-1- محوطه ی بازی های آزاد
2-1-1-4-1-5-2- محوطه بازی های دسته جمعی
2-1-2- انواع سازماندهی
2-1-2-1- سازماندهی مركزی
2-1-2—1-1- سیستم سازماندهی مركزی در مدارس
2-1-2-2- سازماندهی خطی
2-1-2-2-1- سیستم سازماندهی خطی در مدارس
2-1-2-2-1-3-سیستم خطی ساده
2-1-2-2-1-4- سیستم خطی شكسته
2-1-2-2-1-5- سیستم خطی منحنی
2-1-2-2-1-6- سیستم خطی با مسیرهای چندگانه
2-1-2-3- سازماندهی شعاعی
2-1-2-3-1- سیستم سازماندهی شعاعی در مدارس
2-1-2-3-1-1- سیستم شعاعی چرخ و فلكی
2-1-2-3-1-2- سیستم شعاعی متمركز
2-1-2-4- سازماندهی مجموعه ای یا گروهی
2-1-2-4-1- سیستم سازماندهی مجموعه ای در مدارس
2-1-3- نگاهی به آموزش و پرورش
2-1-3-1- اهمیت آموزش وپرورش
2-1-3-2- اهمیت دوران ابتدایی
2-1-3-3- فضای بازدر مدارس ابتدایی
2-1-3-4- عناصرمطلوب درحیاط مدرسه
2-1-3-5- تاریخچه آموزش پیش از دبستان در ایران
2-1-3-6- تاریخچه تحولات مدارس در ایران
2-1-3-6-1- آموزش و پرورش در دوره باستان
2-1-3-6-2- دوره تاریخی از صدر اسلام تا 250 هجری
2-1-3-6-3- دوره تجدید حیات و استقلال ایران (250 تا 656 هجری)
2-1-3-6-4- بررسی دوره معاصر (از اواسط قرن 19 تا حال حاضر)
2-1-3-7- تحولات آموزشی از اوایل قرن 13 (دوره قاجاره)
2-1-3-8- تحولات آموزشی در دوره پهلوی و گسترش مدارس مدرن
2-1-3-9- نقد و بررسی نظام های آموزشی
2-1-3-9-1- سیستم آموزش سنتی (معلم محور)
2-1-3-9-2- سیستم آموزشی رایج (موضوع محور)
2-1-3-9-3- سیستم آموزشی مدرن (شاگرد محور)
2-1-3-10- مقایسه دو سیستم آموزشی، سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزشی مدرن
2-1-3-11- بررسی نظام آموزش و پرورش دوره ابتدایی و تحلیل آن
2-1-3-11-1- سابقه مختصر دوره ابتدایی در ایران
2-1-3-11-2- اهداف و برنامه های درسی دوره ابتدایی
2-1-3-11-3- اهداف برنامه های آموزش ابتدایی در دوره شش ساله ابتدایی
2-1-3-11-4- مرروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال 1376
2-1-3-11-5- آشنایی با دوره آموزش ابتدایی (امروز
2-1-3-11-5-1- اهداف آموزشی – پرورشی در دوره ابتدایی
2-1-3-11-5-2- آموزش و پرورش در آینده
2-1-3-11-5-3- نقش محیط كالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین
2-1-3-11-5-4- انتخاب شیوه آموزشی مناسب
2-1-3-11-5-5-اهداف آموزش و پرورش دبستان
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه
3-1- نمونه های داخلی
3-1-1- مدارس قدیمی ایران
3-1-1-2- مدرسه غیاثیه خر گرد
3-1-1-3- مدرسه خان شیراز
3-1-1-4- مدرسه چهار باغ اصفهان
3-1-2- نمونه های خارجی
3-1-2-1- مدرسه نیو سیتی
3-1-2-2- آموزشی مدرسه لانگلی
فصل چهارم : بستر طرح
استان همدان
4-1- شهرستان تویسركان
4-1-1- موقعیت جغرافیایی
4-1-2- تقسیمات كشوری
4-1-3- دین و مذهب
4-1-4- اوضاع اقلیمی
4-1-5- بادهای شهرستان تویسرکان
4-1-6- وضعیت توپوگرافی و رودخانه ها
4-1-7- کوه های تویسرکان
4-1-8- آب
4-1-9- پوشش گیاهی
4-1-10- مكانیابی واحدهای آموزشی
4-1-10-1- جلوگیری از اتلاف حرارت
4-1-10-2- شرایط آسایش محیط آموزشی
4-1-10-2-1- نور
4-1-10-2-2- صوت
4-1-10-2-3- آب و هوا
4-1-11- تحلیل سایت
4-1-11-1- موقعیت سایت
4-1-11-2- تحلیل گرافیکی از سایت
4-1-11-3- ورودی و خروجی و معابر اصلی و فرعی سایت
4-1-11-4- کاربری های مجاور سایت
بخش دوم: برنامه ریزی و طراحی
فصل اول: بررسی ضوابط و استانداردها و برنامه فیزیکی طرح فضاهای واحد آموزشی
ظرفیت فضاهای واحد آموزشی
كلاس دروس نظری
– اتاق سمعی و بصری
– سالن چند منظوره
– كتابخانه
– فضاهای اداری
– 1-2-1- معیارهای ظرفیت
– برنامه ی فیزیکی
1-2-2- راهنمای طراحی
ایمنی در مقابل سوانح طبیعی
ایمنی در مقابل سوانح غیر طبیعی
1-2-3- استاندارها و ضوابط
1-2-3-1- آیین كار ایمنی درهای مدارس
1-2-3-2- آیین كار ایمنی پنجره های مدارس
1-2-3-4- آیین كار ایمنی كریدورها و راهروهای مدارس
1-2-3-5- ضوابط طراحی ایمنی پلكان
1-2-3-6- اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار)
1-2-3-7- اصول طراحی كلاس در مدارس ابتدایی
1-2-3-8- آئین كار اصول جانمایی، طراحی و بهداشتی در توالت، دستشویی و آبخوری مدارس
1-2-3-9- آیین كار اصول طراحی ایمنی فضای باز (محوطه) در مدارس
1-2-4- استانداردهای میز و صندلی مراكز آموزشی
1-2-5- ضوابط اقلیمی (تأثیر اقلیم بر معماری مدارس)
1-2-5-1- اقلیم سرد
1-2-5-2- اقلیم گرم و خشك
1-2-5-3- اقلیم بارانی
فصل دوم: مبانی نظری
2-2-1- تاثیر معماری بر یادگیری کودکان
2-2-2- کانسپت طرح
2-2-3- ایده های طرح
فصل سوم : سازه و تاسیسات
3-2-1- سازه معرفی ساختمان و انتخاب سیستم سازه ای برای ساختمان
3-2-2- سیستم جمع آوری آبهای زائد
3-2-3- تأسیسات
فصل چهارم : فرآیند طراحی
2-4-1- روند طراحی
2-4-2- رندرهای نهایی
2-4-3- نقشه ها
منابع
دانلود پروژه طراحی مدرسه ابتدایی 12 کلاسه (پایان نامه)
صفحات: 170 صفحه
فرمت فایل: rar شامل Doc – PDF – DWG
قیمت: 28000 تومان