معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت معماری بومی گیلان

پاورپوینت معماری بومی گیلان

 

 

معماری گیلان می تواند از دو جهت شرایط اقلیمی- محیطی و طراحی معماری مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. هر چند تاثیر اقلیم بر روی فرم و عملکرد بناها را در شمال به عنوان عامل تعیین کننده در نظر می گیرند، اما جنبه های معماری و زیباشناختی آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تفاوت ظاهری خانه های روستایی گیلان به علت رابطه بسیار فرم معماری با نوع معیشت و شرایط اقلیمی و محیطی است، اگرچه در پوسته ظاهری بنا با ظرافت خاصی، از مصالح بر گرفته از محیط اطراف استفاده شده است. به طور کلی به کار بردن مصالحی که از طبیعت گرفته می شود موجب احساس هماهنگی و هارمونی با طبیعت است.

 

استفاده از گالی یا کولش نیز، تنها محدود به پوششی برای سقف شیبدار نیست، ریسمان تابیده شده از کولش که به « وریس » معروف است، گاهی نقش سازه ای دارد؛ این در حالی است که وریس عمدتاً در محل اتصال دو عضو چوبی کاربرد زیادی داشته است. رنگ غالب یک بنای بومی غالباً در هارمونی کامل با محیط اطراف می باشد. همچنین چوب نیز نقش سازه ای مهمی را در سازه های بومی گیلان دارد. در برش زیر نفوذ و رسوخ عوامل طبیعت که در نقش های مختلف؛ چه در نقش سازه ای چه در نقش تزئینی، خود نمایی می کند.

 

 

فهرست پاورپوینت:

آشنایی با معماری گیلان
تحلیل و بررسی بخش های مختلف معماری بنا
محوطه
پوشش سقف
روند تکمیل سقفها
ایوان در خانه های گیلان
تلار
ارتفاع از سطح زمین
مشخصه های مهم معماری گیلان
نتیجه گیری
سخن آخر
منابع

 

 

دانلود پاورپوینت معماری بومی گیلان

صفحات: 26 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo