پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه
پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه
جهت عرصه بندی موزه و تقسیم بندی عناصر نمایش باید بین مجموعه اشیاء به نمایش درآمده، مدار بازدید یا محورهای هدایت و بخش های اطلاع رسانی هماهنگی وجود اشته باشد. هر موزه به اعتبار و ارتباط با بازدیدکننده، سه عرصه ی مختلف وجود دارد:
عرصه عمومی: با دسترسی بی واسطه ی عموم مردم. شامل گالری ها، کتابخانه، آمفی تأتر و …
عرصه خصوصی: که میزان فضای ناچیزی نیاز دارد و شامل فضاهای اداری، انبارها، خدمات داخلی بنا و … می باشد.
عرصه عمومی- خصوصی: شامل فضاهای تحقیقاتی، آموزشی، رستوران ها، سرویس های بهداشتی و دیگر خدمات رفاهی می باشد.
همچنین به اعتبار عملکرد نیز به عرصه بندی موزه پرداخت یعنی عملکردهای همسو و تقریبا مشابه را در عرصه ای واحد قرار داد. در این صورت موزه با عرصه های زیر میتوان ذکر کرد:
۱- معرفی
۲- اداری
۳- پژوهشی
۴- آموزشی
۵- خدمات رفاهی و عمومی
۶- خدمات پشتیبانی…
فهرست پاورپوینت:
عرصه بندی موزه به اعتبار بازدید کننده
عرصه بندی موزه به اعتبار عملکرد
عرصه نموده ها
عرصه اطلاعات و خدمات علمی و هنری
بخش تبادل اطلاعات و تبلیغات
فضاهای تحقیق و آموزش
اتاق های بحث و مذاکره و کنفراس
آمفی تئاتر و سالن چند منظوره
عرصه نگهداری و مرمت
عرصه اداری
عرصه خدمات رفاهی – تجاری – فنی
نمونه برنامه فیزیکی
پاورپوینت عرصه بندی موزه و بررسی مفاهیم آن
صفحات: 31 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش