معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت انواع بتن

پاورپوینت انواع بتن

 

پاورپوینت انواع بتن

 

بتن ماده‌ای تولید شده از مصالح دانه‌ای، سیمان و سنگدانه است که بر اساس مواد تشکیل‌دهنده، طرح مخلوط، روش ساخت، منطقه کاربرد و شکل واکنش هیدراتاسیون، گونه‌های مختلفی را شامل می‌شود.
بتنی که از اختلاط مواد اولیه سیمان، آب و سنگدانه به دست می‌آید، مقاومت معمولی دارد. مقاومت این نوع بتن از ۱۰ تا ۴۰ مگاپاسکال متغیر است و زمان گیرش اولیه آن، ۳۰ تا ۹۰ دقیقه است که بنا به خواص سیمان و شرایط آب و هوایی محل ساخت متفاوت خواهد بود.
بتن ساده یا معمولی هیچ‌ یک از انواع افزودنی بتن را ندارد و مواد تشکیل‌دهنده اصلی آن، سیمان، سنگدانه‌ و آب هستند. چگالی بتن ساده بین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب متغیر است و مقاومت فشاری آن، ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. این نوع بتن عمدتاً در روسازی‌ها و ساختمان‌ها، به ویژه در مناطقی که تقاضای کمتری برای مقاومت کششی بالا وجود دارد، استفاده می‌شود و دوام آن تا حد زیادی رضایت‌بخش است.
نوان بتن سیمانی تقویت‌شده به بتنی اطلاق می‌شود که برای تحمل مقاومت کششی، آرماتورهایی در آن وارد شده باشد. بتن ساده از نظر کشش ضعیف و از نظر فشاری مناسب است. از این رو آرماتورهای موجود در بتن، مسئولیت تنش‌های کششی را بر عهده می‌گیرند.

آرماتور فولادی مورد استفاده در بتن، می‌تواند به صورت میله میله یا به صورت مشبک باشد. در حال حاضر الیاف نیز به عنوان تقویت‌کننده بتن توسعه یافته‌اند. بتن مسلح الیافی، بتنی است که از الیاف (الیاف فولادی) به عنوان تقویت‌کننده بتن استفاده می‌کند. آنچه در بتن‌های آرمه و بتن‌های تقویت شده اهمیت دارد، اطمینان از پیوند مناسب بین بتن و آرماتور است. این پیوند، دوام بتن را به خوبی کنترل می‌کند.

 

فهرست پاورپوینت:

بتن و خصوصیات
نگاهی به انواع بتن
بتن خودتراکم
بتن اسفنجی
بتن الیافی
بتن پیش آکنده
بتن سبک ( فوم بتن )
بتن غلتکی ( RCC )
بتن نانو
بتن تزیینی
بتن بازیافتی

 

 

دانلود پاورپوینت انواع بتن

صفحات: 88 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo