دانلود رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

دانلود رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

فهرست رساله :
فصل اول
شناخت موضوع: تعریف واژه ها،تاریخچه کودکان بی سرپرست،تعلیم و تربیت،انواع خانواده،روشهای نگهداری
۱-۱- تعریف واژه ها
۱-۱-۱ کودک
۱-۱-۲ کودک بی سرپرست
۱-۱-۳ خانواده
خانواده
۱-۱-۴ یتیم
۱-۱-۵ فرزند شبانه روزی
۱-۱-۶ مراقبت و پرورش
۱-۱-۷ مربی یا مادریار
۱-۱-۸ شیرخوارگاه
۱-۱-۹ شبانه روزی
۱-۲ تار یخچه از کودکان بی سرپرست
۱-۲-۱ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان
۱-۲-۲ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران
۱-۳ حمایت از کودکان بی سرپرست در اسلام
۱-۴ چگونگی سرپرستی ایتام
۱-۵ تعلیم و تربیت
۱-۵-۱ مفهوم تعلیم و تربیت
۱-۵-۲ نگاهی به سیر تحولی تعلیم و تربیت
۱-۵-۳ تعلیم و تربیت در اسلام
۱-۵-۴ تعلیم و تربیت جدید
۱-۵-۵ آموزش و تربیت کودک
۱-۶ پدیده بی سرپرستی و عوامل آن
انگیزه و دلایل سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی
۱-۶-۱ عوامل طبیعی
۱-۶-۲ عوامل غیر طبیعی
۱-۷ مشکلات کودکان بی سرپرست
۱-۷-۱ مشکلات هویتی- شخصیتی
۱-۷-۲ مشکلات اجتماعی
۱-۷-۳ مراحل پذیرش در مراکز شبانه روزی
اقامت کودک در این مراکز در سه مرحله صورت می گیرد
۱-۷-۴ سازمانهای ذیربط در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی
۱-۸ روشهای نگهداری وسرپرستی کودکان درایران
۱-۸-۱ فرزند خواندگی
۱-۸-۲ امین موقت
۱-۸-۳ شبه خانواده
۱-۸-۴ مراکز نگهداری گروهی
۱-۹ مقا یسه عملکرد خانه و پرورشگاه
۱-۹-۱ عملکرد خانه و پرورشگاه
۱-۹-۲ ارتباط اجتماعی خانواده و فقدان آن در پرورشگاه
۱-۱۰ واحدهای نگهداری کودکان بی سرپرست
۱-۱۰-۱ شیرخوارگاه
۱-۱۰-۲ شبانه روزی مجتمع خدماتی- حمایتی
۱-۱۰-۳ شبانه روزی زیر نظر مستقیم سازمان بهزیستی
۱-۱۱ خانواده و نقش های مختلف آن
۱-۱۲۲ انواع خانواده
۱-۱۲-۱ خانواده هسته ای
تفاوت در ابعاد
۱-۱۲-۲ خانواده گسترده
۱-۱۲-۳ خانواده روستایی و عشایری
۱-۱۳ کارکردهای خانواده
۱-۱۴ مقایسه آمادگی جوامع روستایی و شهری در پذیرش کودکان بی سرپرست
۱-۱۵ فعالیت های هنری کودکان و ویژگی های آن ها
۱-۱۵- ۱ تأثیر قصه در کودکان
۱-۱۵-۲ نقش آواز خوانی و ترانه محلی
۱-۱۵-۳ نقاشی کودکان
۱-۱۵-۴ زیبایی شناسی و تأثیرات روانی رنگ در نقاشی
۱-۱۶ معرفی رو شهای موجود جهانی
۱-۱۶-۱ دهکده های SOS
۱-۱۶-۲ Residential care unite
۱-۱۶-۳ شبه خانواده های بزرگ
۱-۱۶-۴ House parent
۱-۱۷ انواع روشهای مراقبتی
۱-۱۷-۱ روشهای مراقبتی رایج در دنیا
۱-۱۷-۱-۱ خانواده های فاستر
به سه روش این کودکان به خانواده ها سپرده می شوند
۱-۱۷-۱-۲ شبه خانواده
۱-۱۷-۱-۳ فرزند خواندگی
۱-۱۸ روش های رایج و مراکز نگهداری در ایران
۱-۱۸-۱ پرورشگاه های وابسته به شهرداری
۱-۱۸-۲ جمعیت خیریه فرح پهلوی
۱-۱۸-۳ انجمن های حمایت از کودکان
۱-۱۸-۴ تغییرات حاصل در مراکز و شیوه نگهداری بعد از انقلاب
۱-۱۸-۵ سازمان هایی که تحت نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند عبارتند از
۱-۱۹ نتیجه گیری
فصل دوم
مطالعات تطبیقی
بررسی مصادیق داخلی و خرجی
۲-۱ بررسی نمونه های موجود در جهان و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها
۲-۱-۱ دهکده SOS آکابا در اردن
۲-۱-۲ پرورشگاه باتملی
۲-۱-۳ امید دختران و پسران
۲-۱-۴ خانه کودکان استون
۲-۱-۴-۱ اقامتگاه ها
۲-۱-۴-۲ خانه گروهی
۲-۱-۴-۳ بخش خدمات درمانی
۲-۱-۵ شیرخوارگاه ANGELE
۲-۲ نمونه های فعلی در ایران
۲-۲-۱ شیرخوارگاه آمنه
۲-۲-۱-۱ اداری
۲-۲-۱-۲ قرنطینه
۲-۲-۱-۳ بخش زرد
۲-۲-۱-۴ زرد پایین
۲-۲-۱-۵ زرد بالا
۲-۲-۱-۶ آبی
۲-۲-۱-۷ بخش قهوه ای
۲-۳ شبانه روزی شهید قدوسی
۲-۳-۱ بخش خوابگاهی
۲-۴ شبانه روزی بوشهر
فصل سوم
معرفی فضاهای تشکیل دهنده و ارائه برنامه ی فیزیکی
۳-۱ جمعیت و سن مخاطبین پروژه
۳-۱-۱ سن مخاطب پروژه
۳-۱-۱-۱ دلایل انتخاب سنین مخاطب
۳-۱-۲ جمعیت مخاطب پروژه
۳-۱-۲-۱ دلایل انتخاب جمعیت مخاطبین پروژه
۳-۲ ضوابط بالا دست و استاندارد فضای معماری
۳-۲-۱ فضاهای مطلوب و مناسب کودکان
۳-۲-۱-۱ فضاهای جذاب کودکان
۳-۲-۲ فضاها، ویژگی ها، نیازها، تجهیزات فضایی
۳-۲-۲-۱ فضاهای اصلی عبارتند از
۳-۲-۲-۱-۱ ورودی
۳-۲-۲-۱-۲ فضای انتظار
۳-۲-۲-۱-۳ فضای اداری
۳-۲-۲-۱-۴ فضای پذیرش
۳-۲-۲-۲ بخش های کودکان
۳-۲-۲-۲-۱ بخش شیرخوار
۳-۲-۲-۲-۲ بخش نوپا
۳-۲-۲-۲-۳ بخش نوباوه
۳-۲-۳ فضاهای بهداشتی
۳-۲-۴ فضاهای ارتباطی
۳-۲-۵-۱ آشپزخانه
۳-۲-۵-۲ انبار
۳-۲-۵-۳ موتورخانه
۳-۳ برنامه فیزیکی
۳-۳-۱ فضاها
۳-۳-۱-۱ فضاهای خصوصی
۳-۳-۱-۲ فضاهای عمومی
۳-۳-۱-۳ فضاهای روباز
۳-۳-۱-۴ فضاهای جنبی و خدماتی
بررسی ضوابط و استانداردهای فضاهای تشکیل دهنده
۳-۴ کیفیت فضاها
۳-۵ قواعد و معیارها
۳-۵-۱ ابعاد جسمانی کودکان
۳-۷ اصول مکان یابی و شرایط محیطی
ویژگی های مکان استقرار مهد کودک از ۲ جنبه بررسی می شود
۳-۷-۱ توپوگرافی
۳-۷-۲ شرایط اقلیمی
۳-۸ فضای بازی
۳-۹ رنگ در فضای زندگی کودک
۳-۹-۱ تأثیر رنگ در روحیه و رفتار کودکان
۳-۱۰ روش های کنترل صدا
۳-۱۰-۱ کنترل سر و صدای داخل ساختمان
۳-۱۱ شرایط دمایی و هوایی مناسب
۳-۱۲ تجهیزات
۳-۱۳ اصول ایمنی طراحی فضاهای کودکان
۳-۱۴ بازی و زمین بازی کودکان
۳-۱۴-۱ تأمین ایمنی کودکان در زمین های بازی
۳-۱۵ استاندارد ابزارهای بازی
۴-۱۲ گیاهان متناسب با محیط های بازی کودکان
فصل چهارم
شناخت بستر طرح در سطح کلان (ویژه گیهای اقلیمی و معماری سقز)
و خرد (تجزیه و تحلیل سایت)
۴-۱ استان کردستان
۴-۱-۱ موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز
۴-۱-۲ موقعیت جغرافیایی
۴-۱-۳ برسی جمعیت شهرستان سقز
۴-۱-۴ آب وهوای شهرستان سقز
۴-۱-۵ شرایط اقلیمی
۴-۱-۶ دما
۴-۱-۷ فشار هوا و رطوبت
۵-۱-۸ باد
۴-۱-۹ آموزش و پرورش
۴-۱-۱۰ طرح های مورد نیاز اجرا
۴-۲ شناخت و تحلیل سایت مورد نظر
تعداد صفحات : ۹۵ صفحه
فرمت فایل : ورد – Docx – Word – (قابل ویرایش)
حجم فایل : ۱۱ مگابایت
قیمت : ۳۲۰۰۰ تومان
رساله خانه نگهداری از کودکان بی سرپرست ، مطالعات یتیم خانه