معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت معماری پایدار

 

 

 

کاربرد مفاهیم پایداری و اهداف توسعه پایدار در جهت کاهش اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست در معماری، مبحثی به نام معماری پایدار را به وجود آورده است. در این نوع معماری، ساختمان نه تنها با شرایط اقلیمی منطقه خود را تطبیق می‌دهد، بلکه ارتباط متقابلی با آن برقرار می‌کند. بر طبق عقیده ریچارد راجرز، «ساختمان‌ها مانند پرندگان هستند که در زمستان پرهای خود را پوش داده وخود را باشرایط جدید محیط وفق میدهند و بر اساس آن سوخت و سازشان را تنظیم می‌کنند.

 

معماری پایدار که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است  را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود. برای مثال، 50 درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.

در حال حاضر که بصورت بی رویه ای ساخت و ساز و صنعتی شدن در گرداگرد دنیا جریان دارد، ایجاد پایداری امری ضروری محسوب میشود که معماران و طراحان در همه جای دنیا، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. وظیفه‌ای که بر دوش معماری پایدار است، در واقع کاهش آسیب هایی است که طراحی و اجرای ساختمان‌ها ممکن است بر منابع طبیعی، منابع انرژی و محیط زیست بر جای بگذارد. به عبارت دیگر ساختمانی که با معماری پایدار ساخته می‌شود، کمترین آسیب را به محیط زیست اطراف خود وارد می‌کند.

نمونه اسلاید های این پاورپوینت را در زیر مشاهده خواهید کرد:

 

دانلود پاورپوینت معماری پایدار

 

دانلود پاورپوینت معماری پایدار

تعداد صفحات: 56 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPT  (قابل ویرایش)

 

.

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *