معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت بررسی معماری معاصر ایران

پاورپوینت معماری معاصر ایران

 

تحلیل و آنالیز کامل معماری معاصر ایران

تجدید گرایی، شروع معماری مدرن، سبک های معماری دوره رضا شاهی و نمونه موردی های فراوان

کامل ترین پاورپوینت در زمینه معماری معاصر ایران با بررسی سبک های معماری

این مجموعه دريچه‌ ای است ناشناخته از هنر معماري ايران كه مفاهيمي چون تحول، غربزدگی، مدرنيته، هويت و … زمينه‌ساز آن و كسانی چون  معماران، آرشيتكت ها، پادشاهان قجری و پهلوی و مردم بازيگران اصلی آنند. نام هايي چون ممتحن‌الدوله، وارطان، گدار، ناصرالدين شاه، رضاخان، فرمانفرمايان، ديبا و اردلان، ميرميران و كلانتری و همه آنهايی كه بايد ثبت شود نام مشهور آنان در  زمره ستارگان تاريخ معماری ايران و بناهايي كه به يادگار از خود به ميراث معماری اين سرزمين افزودند.

 

دانلود پاورپوینت بررسی معماری معاصر ایران 001

 

اولین رویارویی ایرانیان با معماری اروپایی، در دوره سلطنت قاجار رخ داد. اشراف زادگان قاجاری از روش های مختلف از جمله سفرنامه ها، عکس ها، کارت پست ها و … با معماری اروپایی آشنا شدند و وقار و زیبایی این معماری مدرن به شدت آن ها را مجذوب خودش کرد.

در نتیجه، اولین قدم ها برای اجرای معماری مدرن در ایران، صرفاً تلاش هایی برای تقلید از معماری اروپایی بود که ابتدا توسط اشراف زادگان قاجار و سپس به تدریج بین مردم عادی آن زمان نیز رواج یافت.
با آغاز سلطنت پهلوی، سرعت تحول در معماری ایرانی افزایش یافت و به همین دلیل سال ۱۳۰۰ را نقطه آغاز معماری معاصر ایران می دانند. اولین معماران پیشگام در معماری معاصر ایرانی، دانش آموختگانی بودند که در اروپا تحصیل کرده بودند. از سال ۱۳۱۹، با تأسیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که رشته معماری یکی از سه رشته آن بود، اولین نسل از معماران ایرانی که در داخل کشور آموزش دیده بودند پرورش یافتند.
در معماری معاصر ایران تلاش شده است تا از خط غالب معماری که خطوط صاف است، اجتناب شود. به همین دلیل در بسیاری از آثار معماری معاصر ایران می بینیم که طراحی نمای ساختمان با استفاده از خطوط منحنی انجام گرفته و دیگر کمتر شاهد اشکال مکعبی و گوشه دار هستیم. البته در مواردی نیز از ترکیبی از خطوط صاف و خطوط منحنی استفاده می شود.

یکی از ویژگی های جذاب معماری معاصر ایران این است که اگر هم در نمونه هایی صرفاً از خطوط صاف استفاده شود و در واقع واحد حجم مکعب در نظر گرفته شود، باز هم این مکعب ها به شکلی کنار هم چیده خواهند شد که در نهایت شاهد یک ترکیب مدرن خواهیم بود که با نمونه های کلاسیک قبل از خود تفاوتی فاحش دارند.
سجد و مدرسه سپهسالار و همچنین مجلس شورای ملی، جزء اولین نمونه های معماری مدرن در ایران محسوب می شوند که توسط ممتحن الدوله طراحی شده اند. ممتحن الدوله که اولین معمار ایرانی تحصیل کرده در اروپا بود، در ساخت این بناها و از جمله در طراحی نما ساختمان کاملاً از معماری اروپایی الگو گرفته بود. البته لازم به ذکر است که این دو بنا به تنهایی نتوانستند اثر مهمی بر روند آغاز معماری معاصر ایران بگذارند.

 

دانلود پاورپوینت معماری معاصر ایران

صفحات: 170 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTX – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *