دانلود رساله نمایشگاه بین المللی
دانلود رساله نمایشگاه بین المللی
فهرست رساله :
فصل اول (کلیات تحقیق)
چکیده
پیشگفتار
دلایل انتخاب طرح در شهرستان سقز عبارتند از:
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف اولیه مشارکت
انواع نمایشگاه
نمایشگاه های عمومی عمده
نمایشگاه های تخصصی عمده
مقایسه نمایشگاههای بین المللی بازرگانی و نمایشگاهای جهانی
فصل دوم (مبانی نظری معماری)
آشنایی با بازارهای قدیمی ایران و فضاهای بازار
بازارهای قدیمی کردستان
مبانی نظری در مورد طرح مورد نظر
فصل سوم (بررسی نمونه ها و تاریخچه)
اولین نمایشگاه های تجاری بین المللی امروزی
نمایشگاه جهانی آلمان – هانور 2000
نمایشگاه بین المللی تهران
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف نمایشگاه
خدمات و امکانات
خدمات نمایشگاه
خدمات فنی
مزیتها
آنالیز سایت
برنامه ریزی کالبدی
مقدمه
کاربری های مورد نیاز
برنامه کالبدی
فصل چهارم (ضوابط و استانداردها)
استاندارد ها
جزئیات و کلیات در طراحی نمایشگاه
گروه بندی کاربری ها
فصل پنجم (اقـلیـم)
تقسیمات اقلیمی
آب و هوای آسیا
اقلیم های آب و هوایی ایران
اقلیم ایران
نگاهی جغرافیایی شهر سقز
شرایط اقلیمی شهرستان سقز
طراحی اقلیمی
خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد
کالبد شهری و روستایی در اقلیم سرد
فصل ششم (تحلیل سایت و روند تحقیق)
تحلیل سایت
دسترسی ها
مجاورت ها
پتانسیل ها
اقلیم
مکان یابی کاربری ها در سایت
فصل هفتم (نتیجه گیری ، گزینه های طراحی)
ایده های اصلی طراحی (ایده های نهایی)
سیرکولاسیون محوطه
سطوح خدماتی مجموعه نمایشگاه
ساختمان نمایشگاه
نقشه ها
فهرست منابع
رساله نمایشگاه بین المللی
فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده
امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .
بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .
به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .
پیشگفتار
پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .
نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .
از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .
نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .
انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )
برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .
رساله نمایشگاه بین المللی
تعداد صفحات : 104 صفحه
فرمت فایل : ورد – Docx – word – (قابل ویرایش)
حجم فایل : 11.2 مگابایت
قیمت : 32000 تومان
پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی ، مطالعات طراحی نمایشگاه بین المللی ، رساله معماری نمایشگاه بین المللی