معمارسرا

دانلود پروژه معماری ، نقشه های معماری ، پاورپوینت معماری

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

 

 

 

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی
رساله نمایشگاه بین المللی

 

 

فهرست رساله :

 

فصل اول (کلیات تحقیق)

چکیده
پیشگفتار
دلایل انتخاب طرح در شهرستان سقز عبارتند از:
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف اولیه مشارکت
انواع نمایشگاه
نمایشگاه های عمومی عمده
نمایشگاه های تخصصی عمده
مقایسه نمایشگاه‌های بین المللی بازرگانی و نمایشگا‌های جهانی

فصل دوم (مبانی نظری معماری)

آشنایی با بازارهای قدیمی ایران و فضاهای بازار
بازارهای قدیمی کردستان
مبانی نظری در مورد طرح مورد نظر

فصل سوم (بررسی نمونه ها و تاریخچه)

اولین نمایشگاه های تجاری بین المللی امروزی
نمایشگاه جهانی آلمان – هانور ۲۰۰۰
نمایشگاه بین المللی تهران
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف نمایشگاه
خدمات و امکانات
خدمات نمایشگاه
خدمات فنی
مزیتها
آنالیز سایت
برنامه ریزی کالبدی
مقدمه
کاربری های مورد نیاز
برنامه کالبدی

فصل چهارم (ضوابط و استانداردها)

استاندارد ها
جزئیات و کلیات در طراحی نمایشگاه
گروه بندی کاربری ها

فصل پنجم (اقـلیـم)

تقسیمات اقلیمی
آب و هوای آسیا
اقلیم های آب و هوایی ایران
اقلیم ایران
نگاهی جغرافیایی شهر سقز
شرایط اقلیمی شهرستان سقز
طراحی اقلیمی
خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد
کالبد شهری و روستایی در اقلیم سرد

فصل ششم (تحلیل سایت و روند تحقیق)

تحلیل سایت
دسترسی ها
مجاورت ها
پتانسیل ها
اقلیم
مکان یابی کاربری ها در سایت

فصل هفتم (نتیجه گیری ، گزینه های طراحی)

ایده های اصلی طراحی (ایده های نهایی)
سیرکولاسیون محوطه
سطوح خدماتی مجموعه نمایشگاه
ساختمان نمایشگاه
نقشه ها
فهرست منابع

 

 

رساله نمایشگاه بین المللی

فصل اول: کلیات تحقیق

چکیده

امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .

بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .

به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .

پیشگفتار

پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .

نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .

از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .

نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .

انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )

برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .

 

 

رساله نمایشگاه بین المللی

 

تعداد صفحات : ۱۰۴ صفحه

فرمت فایل : ورد – Docx – word – (قابل ویرایش)

حجم فایل : ۱۱٫۲ مگابایت

قیمت : ۳۲۰۰۰ تومان

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

 

 

 

پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی ، مطالعات طراحی نمایشگاه بین المللی ، رساله معماری نمایشگاه بین المللی

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Twitter Facebook Google Buzz Digg yahoo Technorati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *