معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

 

 

 

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی
رساله نمایشگاه بین المللی

 

 

فهرست رساله :

 

فصل اول (کلیات تحقیق)

چکیده
پیشگفتار
دلایل انتخاب طرح در شهرستان سقز عبارتند از:
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف اولیه مشارکت
انواع نمایشگاه
نمایشگاه های عمومی عمده
نمایشگاه های تخصصی عمده
مقایسه نمایشگاه‌های بین المللی بازرگانی و نمایشگا‌های جهانی

فصل دوم (مبانی نظری معماری)

آشنایی با بازارهای قدیمی ایران و فضاهای بازار
بازارهای قدیمی کردستان
مبانی نظری در مورد طرح مورد نظر

فصل سوم (بررسی نمونه ها و تاریخچه)

اولین نمایشگاه های تجاری بین المللی امروزی
نمایشگاه جهانی آلمان – هانور 2000
نمایشگاه بین المللی تهران
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف نمایشگاه
خدمات و امکانات
خدمات نمایشگاه
خدمات فنی
مزیتها
آنالیز سایت
برنامه ریزی کالبدی
مقدمه
کاربری های مورد نیاز
برنامه کالبدی

فصل چهارم (ضوابط و استانداردها)

استاندارد ها
جزئیات و کلیات در طراحی نمایشگاه
گروه بندی کاربری ها

فصل پنجم (اقـلیـم)

تقسیمات اقلیمی
آب و هوای آسیا
اقلیم های آب و هوایی ایران
اقلیم ایران
نگاهی جغرافیایی شهر سقز
شرایط اقلیمی شهرستان سقز
طراحی اقلیمی
خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد
کالبد شهری و روستایی در اقلیم سرد

فصل ششم (تحلیل سایت و روند تحقیق)

تحلیل سایت
دسترسی ها
مجاورت ها
پتانسیل ها
اقلیم
مکان یابی کاربری ها در سایت

فصل هفتم (نتیجه گیری ، گزینه های طراحی)

ایده های اصلی طراحی (ایده های نهایی)
سیرکولاسیون محوطه
سطوح خدماتی مجموعه نمایشگاه
ساختمان نمایشگاه
نقشه ها
فهرست منابع

 

 

رساله نمایشگاه بین المللی

فصل اول: کلیات تحقیق

چکیده

امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .

بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .

به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .

پیشگفتار

پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .

نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .

از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .

نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .

انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )

برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .

 

 

رساله نمایشگاه بین المللی

 

تعداد صفحات : 104 صفحه

فرمت فایل : ورد – Docx – word – (قابل ویرایش)

حجم فایل : 11.2 مگابایت

قیمت : 32000 تومان

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

 

 

 

پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی ، مطالعات طراحی نمایشگاه بین المللی ، رساله معماری نمایشگاه بین المللی

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *