معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

کوسن اتاق خواب و اهمیت آن

کوسن اتاق خواب

کوسن اتاق خواب و اهمیت آن

.

.

اهمیت بالش و کوسن در اتاق خواب :

.

.

در تمام خانه ها یک حریم خصوصی به نام اتاق خواب وجود دارد که از اصلی ترین و مهمترین قسمت ها در هر خانه به شمار می رود. اهمیت این فضا به چند دلیل است ، یکی اینکه فرد روز خود را در این فضا شروع می کند و همچنین در انتهای روز نیز با قدم هایی خسته از کار روزانه به این اتاق پناه می برد تا به آرامش برسد. از سوی دیگر ، هر فردی یک سوم زندگی اش را در خواب به سر می برد ، که نحوه گذرانده شدن این زمان تأثیر زیادی بر چگونگی کیفیت دو سوم دیگر زندگی فرد دارد و این دوران در اتاق خواب فرد سپری می شود. بنابراین ، مهم است که زمینه و فضا برای آرام خوابیدن فرد به خوبی مهیا شده باشد.

.

.

کوسن اتاق خواب

.

.

برای ایجاد آرامش در اتاق خواب ، بالش ها دارای اهمیت و نقش بسیار زیادی هستند. امروزه بالش ها علاوه بر این که وظیفه و کاربرد سنتی خود را حفظ کرده اند ، در عین حال با تنوعی که در شکل و سایز آنها بوجود آمده ، به یک وسیله دکوراتیو و یکی از عناصر مهم دکوراسیون اتاق خواب تبدیل شده اند که حتی می توانند در نوع سبک و میزان آرامش و راحتی القا شده در فضا نیز نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

با این که هیچ قانون جدی و ثابتی در خصوص تعداد بالش ها و کوسن ها برای دکوراسیون اتاق خواب وجود ندارد ، اما بهتر است از دو بالش بزرگ ( در سایز استاندارد بالش ) برای خواب و از دو یا چهار کوسن در پوششی دکوراتیو و متناسب با رنگ و سبک روتختی و روبالشی کنار بالش ها روی تخت چیده و استفاده شود.

بالش ها بر حسب نوع استفاده ، انواع متفاوتی دارند. برای مثال ، برای زیر سر گذاشتن روی تخت ، برای زیر سر گذاشتن روی زمین ، برای لم دادن و برای کنار بدن قررا دادن هنگام خواب جهت محافظت از بدن. برای هر یک از این موارد بالش های خاصی در بازار وجود دارد. حتما بالش متناسب با خواسته خود ، نوع استفاده ای که مد نظر دارید و متناسب با ویژگی های فیزیکی تان برای خود انتخاب کنید زیرا خوابیدن بر روی بالش های نامناسب می تواند عوارضی از قبیل گردن درد ، کمر درد و پشت درد به همراه داشته باشد. خود را به استفاده از بالش های استاندارد عادت دهید.

یکی از بهترین و سالم ترین انواع بالش ها ، همان بالش هایی هستند که به صورت سنتی از پشم پر شده اند ، بنابراین به شما نیز استفاده از این بالش ها را توصیه می کنیم.

بالش ها و کوسن هایی با روکش گلدوزی شده ، قلاب بافی یا پولک دوزی شده از انواع زیبا و بسیار تطبیق پذیر با هر دکوراسیونی ، با هر زمینه و سبک ( بخصوص سبک کلاسیک ) هستند.

در خصوص پارچه کوسن ها ، موارد انتخاب بسیار گسترده است. شما می توانید از انواع کوسن های ساتن ، ابریشم ، مخمل و بالش پنبه پلی استر انتخاب کنید و آن را در چیدمان اتاق خوابتان قرار دهید. فقط توجه کنید بالشی که برای زیر سر خود انتخاب می کنید ، باید دارای روکشی با پارچه نرم و سبک باشد. در صورت تمایل ، می توانید لبه های روبالشی را با پولک و کار دست زیبا و تزئین کنید.

اگر دیوار های اتاق خواب شما با رنگی روشن و شاد رنگ آمیزی شده است ، برای رویه کوسن ها و روبالشی ها ، از پارچه هایی با رنگ های بسیار ملایم و متناسب با دیگر رنگ های موجود در اتاق خواب استفاده کنید. این نکته را در ذهن خود داشته باشید که رنگ و سبک کوسن و بالش باید با دیگر قسمت های دکوراسیون اتاق هم خوانی داشته و در حقیقت مکمل دکوراسیون اتاق خواب باشند.

تخت خواب خود را با قرار دادن کوسن های متعدد زیبا و خوش رنگ روی روتختی بیارایید و دکوراسیون کنید. فقط مواظب باشید که با استفاده بیش از حد کوسن ها ، جلوه تختخواب و اتاق خواب خود را شلوغ نکنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *