معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

معماری ساختمان اداری الوند

معماری ساختمان اداری الوند

معماری ساختمان اداری الوند

 

 

مجتمع اداری الوند در بافت متراکم شهری در مرکز تهران بنا شده است . طرح یک پلان چهارضلعی ساده است که کل محوطه سایت را پوشش می دهد. دسترسی های ساختمان از دو بدنه اطراف و یک دسترسی فرعی از پشت ساختمان تامین می شود. چیزی که این مجتمع اداری 12 طبقه را متمایز کرده ، دو لایه بودن نمای ساختمان است. در بیشتر قسمتهای لایه داخلی از شیشه استفاده شده است و لایه خارجی که نقش سایه بان را دارد از آلومنیومی ساخته شده است که بوسله لیزر بخشهایی از آن برش خورده و طرح ی ایرانی را خلق کرده است.

کانسپت استفاده شده در لایه خارجی نما از ترکیب مربع و دایره الهام گرفته شده که در فرهنگ ایرانی نماد بهشت دارد. این کانسپت در دو طرف نمای بیرونی توسعه پیدا کرده است. لایه خارجی به عنوان یک محافظ از ساختمان در مقابل تابش مستقیم خورشید نگهداری میکند و فضای داخلی خوشایندی را برای افراد مهیا می سازد .

نورپردازی در میان دو لایه ی نما کوجب شده است تا ساختمان در شب به زیبایی بدرخشد. بخش هایی برش خورده از لایه نما از کاشی کاری گنبدها الهام گرفته شده است.

برج اداری الوند در میان هویت فرهنگی و نیازهای مدرنیته به یک تعادل دست یافته است.

طراحی این پروژه توسط گروه معماری “خواهران حریری” صورت گرفته است . مساحت این پروژه 25000 مترمربع می باشد و در سال 2016 ساخته شده است .

 

ساختمان اداری الوند

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *