معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

انتخاب نوع رنگ برای نقاشی دیوار ها

انتخاب نوع رنگ برای نقاشی دیوار ها

انتخاب نوع رنگ برای نقاشی دیوار ها

.

..

وقتی شما برای خرید رنگ برای نقاشی منزل خود به مغازه رنگ فروشی مراجعه کنید، از شما پرسیده می شود که منزل خود را به چه درخشندگی یا به چه براقیتی می خواهید نقاشی کنید. در اینجا چندین پیشنهاد برای انتخاب بهترین درخشندگی رنگ برای کاربری های مختلف ذکر می کنیم:

 

انتخاب نوع رنگ دیوار

فضاهای کم تردد

.

برای فضاهایی که رفت و آمد اندکی داند، شما ممکن است بخواهید از رنگ مات استفاده کنید. رنگ مات معمولا” ارزان ترین قیمت را دارد و عیوب و نقص های دیوار را بهتر از رنگ براق مخفی نگه می دارد. رنگ مات حالت مخملی بیشتری به دیوارهایتان می دهد، اگرچه پاک کردن آن به آسانی صورت نمی گیرد. رنگ مات برای فضاهایی که کودکان و حیوانات خانگی بیشتر در آنجا سروکار دارند توصیه نمی شود.

 

فضاهای با تردد متوسط

 .

اگر می خواهید تا اتاقی را رنگ کنید که دارای رفت وآمد عادی است، فرض کنید تا رنگی با جلا و درخشندگی خاصی را استفاده می کنید. رنگ های پوست تخم مرغی و دارای جلای کم آسان تر از رنگ های مات پاک می شوند ولی به اندازه ی رنگ های مات نمی توانند نقص های دیوار را بپوشانند.

این نوع رنگ برای استفاده در حمام ها و آشپزخانه ها و همین طور اتاق هایی که بیشتر کودکان و حیوانات خانگی در آن سر و کار دارند مناسب است.

.

فضاهای پر تردد

.

فضاهای با رفت و آمد زیاد می توانند شامل: کابینت، قفسه، پنجره ها و درهای آستانه دار و… باشند.

رنگ های نیمه براق کاملا” قابل شستشو بوده و مناسب برای مکان هایی هستند که به طور منظم لمس می شوند.

 

انواع اصلی رنگ‌های دیوار (نوع رنگ دیوار)

 

رنگ‌های روغنی: این نوع رنگ‌ها از روغن‌های طبیعی تهیه می‌شوند و دارای بافتی غلیظ و پوشاننده هستند. آنها اکثراً به عنوان یک گزینه با کیفیت برای نقاشی دیوار استفاده می‌شوند و به دلیل ماندگاری بالا و ثبات رنگ، مورد توجه بسیاری از نقاشان قرار دارند.

رنگ‌های آکریلیک: این نوع رنگ‌ها از پایه آب تهیه می‌شوند و به دلیل سرعت خشک شدن، انعطاف‌پذیری و قابلیت شستشو، بسیار مناسب برای استفاده در فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام هستند.

رنگ‌های مات: این نوع رنگ‌ها دارای یک پوشش مات و غیربراق هستند که برای پنهان کردن عیوب سطح دیوار و ایجاد یک ظاهر یکنواخت و زیبا بسیار مناسب هستند.

رنگ‌های براق: این نوع رنگ‌ها دارای یک پوشش براق هستند که نور را به خوبی انعکاس می‌دهند و برای ایجاد یک ظاهر درخشان و زنده، انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند نشیمن و اتاق‌های استقبال است.

رنگ‌های تخصصی: امروزه انواع مختلفی از رنگ‌های تخصصی برای نقاشی دیوار وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به رنگ‌های مخصوص دیوارهای بتنی، رنگ‌های ضد آب و رنگ‌های نورپردازی اشاره کرد.

 

 

نوع رنگ دیوار برای نقاشی داخل خانه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *