معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

آیا میتوانید پروژه ساختمانی شخصی خودتان را آغاز کنید ؟

آیا میتوانید پروژه ساختمانی شخصی خودتان را آغاز کنید ؟

آیا میتوانید پروژه ساختمانی شخصی خودتان را آغاز کنید ؟

.

.

آیا همچین تصمیمی داشتید ؟ اگر زمان کافی دارید و در نزدیکی محل ساخت زندگی میکنید، میتوانید چند مسئولیت مدیریتی پروژه را بپذیرید. این کار میتواند بسیار تنش زا و دغدغه آفرین باشد، و البته با آن میتوانید هزاران یورو صرفه جویی کرده و خانه ای بدست بیاورید که بتوانید به آن افتخار کنید.

.

.

آیا میتوانید پروژه ساختمانی شخصی خودتان را آغاز کنید ؟

.

.

ساختمان سازی شخصی به معنای بنای آجر به آجر خانه به تنهایی نیست، البته هواخواهانش آرزوی چنین کاری را دارند. در واقعیت، شما نیاز به فردی دارید که به نمایندگی از شما بر محل ساخت نظارت یا شما را در ایفای نقشتان به عنوان آمر راهنمایی کند.

اگر تصمیم به مدیریت پروژه شخصی خودتان را دارید، حداقل تا یک سال ، به کار، اضطراب و بازدیدهای روزانه متعهد میشوید، ولی به این صورت میتوانید حداقل 20% یا بیشتر در هزینه ساخت صرفه جویی کنید ( شما نقش پیمانکار را ایفا میکنید و 10 الی 20 درصد هزینه او را نگه میدارید)، گزینه ی جذابی است.

شما در عمق ماجرا قرار میگیرید، مسئولیت تمامی کارها را از جمله استخدام کارگر، خرید مصالح، پرداخت هزینه ها، دریافت لوازم خریداری شده و برنامه ریزیها بر عهده شما خواهد بود و افزون بر آن باید تسهیلات را برای کارگران فراهم کنید، محل ساخت را ایمن سازی و مراحل کاری بیمه را انجام دهید. این امر تنها زمانی یک گزینه‌ی واقع گرایانه خواهد بود که شما در نزدیکی محل ساخت زندگی کنید، و هر مشکلی که رخ دهد به پای شماست. به طور خلاصه، موفقیت پروژه کاملا به شما و فعالیت شما بستگی دارد.

اگر به نظرتان این کار برایتان دغدغه آفرین است و یا اینکه محل زندگی شما از محل ساخت فاصله دارد، باید این وظیفه را به یک مدیر پروژه بسپارید. که او میتواند معمار طراح خانه ( که بر سلامت ظاهر پروژه نظارت میکند) یا اغلب اوقات، پیمانکار اصلی باشد که با سالها تجربه ی خود میتواند، تخفیف هایی در خریدها بگیرد و کاغذبازیهای قرار داد را با طرفین انجام دهد.

زیبایی چنین گزینه ای این است که شما همچنان میتوانید هر وقت که بخواهید به محل ساخت بروید، و به همکاری در کارهای بزرگتر بپردازید و وقتی بنا گزاری انجام شد کنترل کار را بر دست بگیرید، یا اینکه حتی به کارهای جزئی نهایی همچون کفپوشها ، دکوراسیون یا غیره بپردازید.

گزینه ی دیگری وجود دارد دریافت پکیج کار یا شخصی سازی آماده به سکونت است.این به صورتی است که همه چیز از جمله دکوراسیون توسط یک شرکت انجام شده باشد، البته بسیاری برای کاهش پکیج مذاکره میکنند و تنها کاری که میماند پرداخت است. شرکتهای پکیجی انواع مختلفی دارند، از جمله : تامین کنندگان کیتهای آماده چوبی، قاب سازیهای با چوب بلوط ، تولید کنندگان SIP ها و یا ساختمان سازی های بنایی که در آن خانه ها غالبا نمای متمایزی دارند.

این گران قیمت ترین راه است، ولی برای کسانی که به دنبال خانه ای مناسب نیازشان هستند و در عین حال میخواهند از تنشها و رفت و آمدها در امان باشند، بهترین گزینه است.

آیا میتوانید پروژه ساختمانی شخصی خودتان را آغاز کنید ؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *