معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت نانو فناوری در معماری

دانلود پاورپوینت نانو فناوری در معماری

دانلود پاورپوینت نانو فناوری در معماری

 

 

 

تکنولوژی نانو با ایجاد مصالح ساختمانی با دوام، عمربالا و بسیار سبک نقش بسیاری در صنعت ساختمان سازی دراد. متریال‌های عایق جدید به وسیله نانو تکنولوژی در حال حاضر در بازار موجود است که در عمر سازه بسیار تاثیرگذار است.

این فناوری مرمت و بازسازی حرارتی سازه‌هایی را که عایق معمولی در آنها قابل اجرا نیست را ممکن می‌سازد. عایق حرارتی توسط فناوری نانو این قابلیت را دارد که به بهبود بهره وری انرژی کمک کند و از اتلاف انرژی بیهوده ممانعت کند. طیف گسترده ای از روش ها برای مرمت سطوح نیز توسط آن در دسترس است، از جمله شیشه، سنگ تراشی، چوب یا فلز. هدف استفاده از این تکنولوزی بهبود عملکرد و افزایش طول عمر مواد و البته عمر سازه است.

فناوری نانو با ایجاد چنین مواد و متریال‌هایی نوید حفظ منابع، به عنوان مثال آب، انرژی و مواد پاک کننده را می‌دهد.

تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام شده است و به طور فزاینده در مورد تحولات جدید گزارش‌هایی داده شده است. محصولات نانو در صنعت ساختمان و در کل معماری همچنان نقش فرعی را ایفا می‌کنند. امروزه ورود چنین فناوری های مفیدی برای ورود به بازار و کمک به تجارت ساختمان سازی مشکلات فراوانی دارند.

یکی از علل اساسی این امر قیمت بالای این مواد است. نانومواد و در نتیجه محصولات نانو تکنولوژی هنوز به دلیل فناوری تولید که نیاز دارد، به طور قابل ملاحظه ای گرانتر از جایگزین‌های معمولی هستند.

مصالح ساختمانی و متریال‌های کاربرده شده در معماری عموماً در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت در قیمت‌های کوچک زمان در نظر گرفتن مبلغ کل می تواند هزینه‌های کلی را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد. به علاوه، در شروع باید عملکرد فنی محصولات جدید دیده شود.

تجربه طولانی مدت و عملی با تولیدات نانو تکنولوژی هنوز در دست نیست و اطلاعات کمی در مورد عمر محصولات نانو موجود است. به همین جهت، صنعت ساختمان و معماری، هم اکنون ترجیح می دهد به محصولات فعلی و مورد استفاده رایج اتکا کند.

 

فهرست پاورپوینت:

نانو فناوری در معماری

فناوری نانو چیست ؟

تاریخچه نانو تکنولوژی

شیشه های رنگی

دروتا (ظروف سفالین)

کشف کلوئیدهای طلا 1857

تئوری مای (mie) 1908

ریچارد فیمن 1959

نانو معماری، معماری منعطف و سازگار با محیط

 

دانلود پاورپوینت نانو فناوری در معماری

صفحات: 59 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – ppt – قابل ویرایش

 

.

.

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *