معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت معماری بیومیمتیک

پاورپوینت معماری بیومیمتیک

 

 

بیومیمتیک Biomimetics (علم تقلید حیات)‌ عبارتی است که به منظور توصیف مواد، تجهیزات، مکانیزم ها و سیستم هایی که انسان با استفاده از آن ها به تقلید از طرح ها و سیستم های طبیعی می پردازد، به کار می رود.

Biomimicry از دو واژه یونانی ساخته شده است
Bios = زندگی
Mimesis = تقلید کردن
بیومیمتیک بر اساس اصولی عمل می کند که عمری 3.8 میلیارد سالی دارد، هم اکنون طبیعت به عنوان راه حل بسیاری از مشکلاتی که ما سعی در حل آن داریم شناخته شده است.
بیومیمتیک موضوعی چند رشته و گسترده است که شامل گستره وسیعی از سایر حوزه ها مانند معماری، الکترونیک، پزشکی، بیولوژی، شیمی، ریاضیات و … می باشد.

در واقع زیست‌تقلید، زیست‌همانندسازی یا بیومیمتیک، تقلید از الگوها، سامانه‌ها و عناصر طبیعت با هدف حل مشکلات پیچیده بشر است. اساس این علم، مدل‌های طبیعی بیولوژیکی است که با مطالعه فیزیولوژی آن‌ها می‌توان سامانه‌های جدید فناورانه را طراحی و ساخت.
ساختارها و متریال ها با سازگاری مناسب در موجودات زنده در طول زمان از طریق انتخاب طبیعی تکامل یافته‌اند. امروزه علم بیومیمتیک منجر به ایجاد فناوری‌های جدید با الهام از راه حل‌های زیستی در اندازه‌های کلان و نانو شده‌است. انسان‌ها برای پاسخ به مشکلات خود به طبیعت نگاه کرده و الهام می‌گیرند. طبیعت مشکلات مهندسی مانند توانایی‌های ترمیمی، تحمل و مقاومت در محیط زیست‌های مختلف، آبگریزی و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی را حل کرده‌است.

 

 

فهرست موارد بحث شده در پاورپوینت:

 

مقدمه
تاریخچه
رویکردهای بیومیمتیک
اصول بیومیمتیک
مراحل بیومیمتیک
درجات و سطوح بیومیمتیک
پایداری از طریق بیومیمتیک
مطالعات موردی
آنالیز
استنتاج
کاربرد
نتیجه

 

 

دانلود پاورپوینت معماری بیومیمتیک

صفحات: 49 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – ppt – قابل ویرایش

 

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *