معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت مسجد نصیرالملک

پاورپوینت مسجد نصیرالملک

پاورپوینت مسجد نصیرالملک

 

پاورپوینت مسجد نصیرالملک

 

مسجد نصیر الملک شیراز  یکی از زیباترین مساجد شیراز است که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این مسجد در محله‌ای واقع شده است که پیشتر به خانواده قوام تعلق داشت و تعدادی از آثار تاریخی آن دوران، در آن واقع شده‌اند. امروزه این مسجد دوست‌ داشتنی که با نام مسجد صورتی نیز شهرت دارد، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود.
مسجد نصیرالملک شیراز از دو ایوان شمالی و جنوبی تشکیل شده است که ایوان شمالی آن از نظر زیبایی و طراحی بسیار شکیل تر و جذاب از ایوان جنوبی کار شده و ایوان جنوبی صرفا برای قرینه سازی طراحی گشته است. در ایوان شمالی این مسجد دو شبستان مختلف شرقی و غربی احداث گردیده که هر کدام با کاربردی متفاوت در فاصله نسبتا کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. در حین ورود به این مسجد با درب چوبی بزرگی روبرو خواهید شد که از قابی مستحکم و سنگی، مزین به تزئینات اسلیمی تشکیل شده است. بر فراز قاب مرمرین درب چوبی مسجد نصیرالملک شیراز، شعری دو بیتی از شوریده شیرازی همراه با اطلاعاتی از قبیل نام سازنده مسجد و تاریخ اتمام ساخت آن نوشته شده است.

کاشی کاری ها و مقرنس کاری های زیبا و پیچیده این بنا از همین نقطه آغاز می گردد و شما را در سفری شگفت انگیز به دل خود، به جایی که نقش و نگارهای کاشی های آبی و صورتی دلربایی می کنند، می برد. پس از عبور از پیچ ۹۰ درجه هشتی، وارد راهروی خواهید شد که با فضای تاریک خود چشمان شما را برای رونمایی از زیباترین بخش بنای مسجد آماده می سازد. منظره شگفت انگیز و خیره کننده ای که در انتهای راهرویی تاریک انتظار شما را می کشد، حیاط است نورانی و درخشان؛ حیاطی چهارگوش با فضایی رویایی و دلنشین که در مرکز آن حوضی زیبا، حوضی که با گلدان هایی رنگارنگ تزئین شده، قرار گرفته است.

 

فهرست پاورپوینت:

معرفی اجمالی
موقعیت جغرافیایی بنا
تاریخچه
توصیف معماری بنا
شبستان ها
مصالح به کار رفته
ورودی و صحن مسجد
شبستان شرقی
ایوان شمالی و جنوبی
طاق نمای طاق مروارید
کاربری مسجد
وضعیت موجود
ایوان مسجد
رواق مسجد
اشارات متون تاریخی به مسجد نصیر الملک
مرمت مسجد نصیر الملک
پلان مسجد
اسکیس از بنا
نمایی از کل بنا
سردر ورودی مسجد
هشتی ورودی مسجد
پشت شبستان
ایوان ورودی
حیاط
سقف مسجد
حیاط مسجد
شیشه های رنگی
منابع

 

دانلود پاورپوینت مسجد نصیرالملک

تعداد صفحات: 35 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *