معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت سازه های بلند (سیستم های متداول برای سازه های بلند)

پاورپوینت سازه های بلند

دانلود پاورپوینت سازه های بلند (سیستم های متداول برای سازه های بلند)

 

 

 

به دلیل این که فونداسیون این سازه ها می بایست در برابر بارهای سنگین مقاومت داشته باشد؛ در ساخت پی سازه های بلند از ستون های بتنی استفاده می شود. همچنین استفاده و طراحی درست شمع ها و به کاربردن پی گسترده برای این نوع از ساختمان ها بسیار اهمیت دارد.
همه سازه هایی که بنا می شوند باید مقاوم در برابر بارهای باد و زلزله ایجادشده باشند. اهمیت در نظرگرفتن بارهای جانبی در سازه های بلند دوچندان است. اما این موضوع اصلا به این معنا نیست که در طراحی سازه های معمولی می توان از این بارها صرف نظر کرد.
سیستم سازه ای ساختمان های بلند علاوه بر این که می بایست بار عمودی گرانش را تحمل کنند باید در برابر بارهای جانبی مانند بار زلزله و بار باد نیز مقاوم باشند. معمولاً سرعت باد در قسمت های مرکزی قاره ها در سطح زمین حدود 100 کیلو گرم بر متر مربع است.

البته باید توجه داشت که در این قسمت ها وزش باد نسبت به مناطق ساحلی که در آن ها طوفان هایی رخ می دهند کم تر است. در مناطق ساحلی و حاشیه قاره ها، بار باد به حدود 250 کیلوگرم بر متر مربع می رسد. به علاوه با بالا رفتن از سطح زمین به دلیل کاهش اصطکاک بار باد افزایش می یابد.

به عبارتی ارتفاع از سطح زمین و بار باد با هم رابطه ی مستقیم داشته و با افزایش هر کدام دیگری نیز افزایش می یابد. حداکثر بار باد در طراحی سازه های بلند در حدود 840 کیلوگرم بر متر مربع در نواحی طوفانی در نظرگرفته می شود.

 

موارد بحث شده در پاورپوینت:

محل و موقعیت هسته ها
تعداد هسته ها
شکل هسته ها
سیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی
هسته برشی
سیستم های لوله ای در سازه برج
برج خلیفه
کاربردهای مختلف سیستم لوله ای
ضعف لوله خرپایی
برج با سازه لوله با مهاربندی داخلی

 

دانلود پاورپوینت سازه های بلند

تعداد صفحات: 45 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – ppt – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *