معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت تپه سیلک کاشان

پاورپوینت تپه سیلک کاشان

 

 

 

تپه سیلک، 8000 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخ جهان محسوب می‌شود. این تپه که در شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، از مکانهای دیدنی کاشان است که آثار دوران مختلف تمدن بشری شامل عصر نوسنگی، عصر مس و سنگ، دوران شهرنشینی، عصر آهن و دوره ماد را دربر دارد. اصلی ترین آثار تمدنی آن شامل اولین روستاها و خانه‌های ساخته دست انسان، نخستین جانوران و گیاهان اهلی، نخستین کوره‌های پخت سفال و ذوب فلز و نخستین آثار خط و نوشتار اند.
تپه سیلک در جنوب غربی کاشان واقع شده است و ویرانه کهن‌ترین زیگورات باستانی ایران محسوب میشود که نخستین تمدن شهرنشینی در آن شکل گرفته‌ است. این تپه تاریخی برای اولین بار در سال ۱۳۱۱ توسط رومن گیرشمن مورد اکتشاف قرار گرفت.

یکی از ویژگی‌های این منطقه، زندگی ۵۰۰۰ ساله بشر است. ضمن اینکه  ابتدایی‌ترین نوع سفال‌‌ها تا پیشرفته‌ترین آن‌ها در این محوطه تاریخی کشف شده است.

وجود خرده‌ سفال‌های چند هزار ساله روی زمین و پیرامون این تپه‌ها بسیار جالب است. همچنین دوک‌های ریسندگی و بافندگی نشانی از آشنایی این مردم از این صنعت دارد. ساکنان منطقه با ذوب فلزات برای خود وسایل و ابزارهای کار می‌ساختند. با کشف کوره ذوب فلزات در بخش جنوبی این تپه می‌توان شهر سیلک را جزو صنعتی‌ترین شهرهای آن دوران دانست.

مجموعه فضاهای نمایشگاه پایگاه باستانی سیلک شامل یافته‌های دوره‌های مختلف سیلک و یک سالن نمایش برای معرفی مستندهای نمایشی است. تپه‌های باستانی سیلک بخش مهمی از این پایگاه در فضای باز هستند که گردشگران می‌توانند بخشی از خمره‌ها، دفینه‌ها، ترانشه‌ها و کارگاه‌های پرفسور گریشمن، به‌عنوان نخستین کاوشگر در این محوطه را بازدید کنند.

 

 

فهرست پاورپوینت:

نمای باز سازی شده از سیلک

آشنایی با تپه سیلک – کاشان

تپه های باستانی 7500ساله سیلک کاشان

اثر ماندگار فرهنگ و تمدن ایرانی

 

 

دانلود پاورپوینت تپه سیلک کاشان

تعداد صفحات: 52 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

حجم فایل: 6.5 مگابایت

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *